Aluminiumgolv i hästtransport - har det hänt olyckor?

Badtz Maru

Trådstartare
Både här och där läser man om riskerna med aluminiumgolv i hästtransporter, det går inte att kontrollera skicket utan röntgen, det är vibrationskänsligt osv. Men är det någon som någonsin hört talas om en olycka med aluminiumgolv? Jag säger inte att det inte har hänt, men hästvärlden är trots allt ganska liten och jag har då aldrig hört talas om någon som varit med om att ett aluminiumgolv gått sönder. Hästar som gått igenom golv av plyfa tycker jag man hör talas om både nu och då, trots att man hade hoppats att man idag hade spridit kunskapen tillräckligt att kontrollera och vid behov byta ut dessa golv.

Boj började väl med aluminiumgolv runt 1996 någon gång så de äldsta golven har ju några år på nacken, borde man inte hört talas om det mer om det inträffat olyckor? Eftersom det är ganska många medlemmar här på Buke vore det intressant att höra om någon har varit med om en olycka med aluminiumgolv.

Sv: Aluminiumgolv i hästtransport - har det hänt olyckor?

Japp min kompis häst gick igenom aluminiumgolvet på ett då nyare bojsläp, var några år sen nu.

Sv: Aluminiumgolv i hästtransport - har det hänt olyckor?

Har aldrig hört om några olyckor pga söndervibrerade alugolv mer än här på Buke, däremot att luckor och alustag har "släppt" (UME) har jag vänner som varit med om.
Däremot har jag hört om en del hästar som tycker alugolv är bullriga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 336
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar