Alternativa kakor

Trissa

Trådstartare
På mitt jobb har vi en del kurser där det bjuds på fika. Fikat består av kaffe/thé och kakor, typ drömmar och bondkakor som man köper i storpack på ICA. Vi skulle vilja hitta något bättre, med mer miljötänk/hållbart, men som fortfarande går att köpa i lite större förpackningar och lagra några veckor i alla fall. Gärna nyttigare också, föralldel.... :angel:

Köpa småkakor från något lokalt bageri? Eller mackor istället?
Fruktkorg? Ingen bra lagringstid på det dock.
Beställa smoothies från något café? Det gör mitt jobb ibland, de levererar massa små fina glasflaskor med jättegoda smoothies och sedan ställer vi dem i plastbacken de kom i, så hämtar de och diskar och återanvänder.
Ni kanske kan beställa fika från något eko-café i närheten? Kanske finns raw fika utan raffinerat socker i typ raw bollar.

På mitt jobb har vi en del kurser där det bjuds på fika. Fikat består av kaffe/thé och kakor, typ drömmar och bondkakor som man köper i storpack på ICA. Vi skulle vilja hitta något bättre, med mer miljötänk/hållbart, men som fortfarande går att köpa i lite större förpackningar och lagra några veckor i alla fall. Gärna nyttigare också, föralldel.... :angel:
Vår ICA har lokalt bakade biscotti i påse. Kolla era ICA och se om det finns ngt liknande, ring leverantören och fråga om bulkpris?

Eller kolla lokala bageriet, eller lokala chokladaffären eller om det finns ett litet bageri i trakten som gör "Gnestalimpan" el dyl och ring dem och fråga om de har kakor. Nästan alla delar av landet verkar har något litet/mellanstort lokalt bageri, stort nog att leverera till livsmedelsbutiker i landskapet, för litet för att leverera till övriga landet och jag tror de svälter. (Varje landände jag besökt har haft ngt sådant tex fanns på Gotland till förra månaden Eskelunds hembageri http://eskelunds.se/. http://eskelunds.se/produktkategori/kaffebrod/ Om man tittar noga i sin egen bröddisk och skelar förbi Pågen så ser man dem.)

Däremot så lär det bli dyrare än en plastburk från Kex AB misstänker jag.

Senast ändrad:
Lokalt bageri och eko-café ska jag kolla upp! Det måste vara sånt som tål att lagras, för det är inte alltid det är någon anställd personal på plats när det är kurser. Och många av seniorerna vill gärna ha just kakor... :p Dyrare är ok, så länge det är hyfsat rimligt ändå. Frukt och smoothies hade varit toppen, men det blir för mycket organisation och arbete omkring det för att det ska funka, tror jag.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 890
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd... 2
Svar
23
· Visningar
4 952
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?