Alternativa hönät???

D

Dextrosol

Söker efter ett hönät som ser ut som en presenning?? Eller ev. en Hö-kasse??? Som det är nu så tar "pånken" och drag trådarna från hönätet mellan tänderna och får sår som blöder. Inte så kul när man är ute på tävling och han skall vara fit for fight..... Någon som vet var man köpa alternativa hönät?? Tacksam för svar!! :)

Hööks har en höpåse med hål i för 159 kr. Börjes har en liknande för 69,50 kr.

jag köpte ett specialhönär av brunsbergs foder... det är med små hål som gör att det tar evigheter för hästen att käka upp... de måste stå och pilla ... kanske det skulle funka till din pålle? då funkar det ju inte att han sliter... han måste pilla..

(nu snor jag mannens login...)
Jag har köpt en väldigt rejäl höpåse från horsesawer och den kostade 139 eller 149 på ekohallen.

Jag har köpt en höpåse från Börjes för runt 70:-. Har inte använt den än, men det finns inga trådar hästen kan fastna i, eller bita i som din häst.

Ska du ha den i transporten? I så fall har Läckösläpet en hö pressenning att spänna upp fram i transporten. Finns på bild på deras hemsida. Kostade dock betydligt mer än en höpåse.

Umesläp tillverkar en foderhäck i galon som är lätt att haka fast längst fram i transporten.
Tel. nummer finner du på deras hemsida.

Har själv höpåsar från både Börjes och Hööks. Hööks-påsen är ju mycket dyrare men bättre enligt mitt tycke eftersom den inte snurrar när hästen äter ur den plus att det går i nästan dubbelt så mycket hö och ett större hål för hästen att äta ur.

För övrigt tycker jag att det är jättebra med höpåsarna, vi har dom till hästarna som har fri tillgång till hö, det blir så "skräpigt" i boxen annars.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Dorinda
·
Ridning Hej, jag vet att det finns 1000 trådar om detta, men skulle ändå vilja ha lite egna svar så jag lägger upp en ny :) Jag ska köpa min...
2
Svar
32
· Visningar
2 754
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 859
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka