Alternativ till teddypad?

finapina

Trådstartare
Vad ska man leta efter riktigt när gamla teddypadden blivit ofräsch och knölig? Vill inte ha någon jättefluffig fårskinnspad utan en tunnare pad för att fylla upp lite mellan sadel och hästrygg.Tjockleken på gamla teddypadden var perfekt efter ett par års användning.Tycker att padd i teddy är ganska opraktisk så vill gärna ha ngt annat alternativ, ej galet dyrt heller.Har ni något tips?

Jag har inte provat själv men tänker spontant på padd med typ memory foam, de ser inte så klumpiga ut i alla fall?

Vad ska man leta efter riktigt när gamla teddypadden blivit ofräsch och knölig? Vill inte ha någon jättefluffig fårskinnspad utan en tunnare pad för att fylla upp lite mellan sadel och hästrygg.Tjockleken på gamla teddypadden var perfekt efter ett par års användning.Tycker att padd i teddy är ganska opraktisk så vill gärna ha ngt annat alternativ, ej galet dyrt heller.Har ni något tips?

Se till att padden har kanal.
Vill du ha ngt tunnt kan du testa renskinn och raka en kanal i det.

Jag hade en från kavalkade tidigare. Den var väldigt trevlig. Bra kanal, stadig, bra passform och trevliga material.

Det var visserligen en korrektionspad men skulle tro att de gör vanliga också.

Renskinn tycker jag är minst lika tjockt som fårskinn om inte tjockare, men det kanske beror på när på året man dödade renen? :confused:

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 853
Senast: Salinero
·
Utrustning Min häst kan inte ha vanlig vojlock eller schabrak på vintern. På något sätt blir det som om vojlocken "flyter runt" ovanpå den tjocka...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: nira
·
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka