Alternativ till ridskola.

FadeAway

Trådstartare
(borsett från det självklara egen häst, medryttare och foderhäst)

Har en bekant som under tiden hon pluggar inte kan skaffa häst eller ja inte just nu. Medryttarhäst letar hon men det mesta är travare eller ponnys och hon är rätt lång 180+. Därav frågan finns det nått annat?

Turridning är inte heller aktuellt.

Typ privatlektioner där man lånar häst finns det? Eller liknande.

Sv: Alternativ till ridskola.

En del ridskolor ger privatlektioner pa skolhästarna, men inte alla. Det är ofta rätt dyrt, pa min ridskola kostar det runt 5-600 kr/timmen, sa det kanske inte är ett jättebra alternativ om man har studentbudget.

Det billigaste sättet att rida är ofta medryttarhäst, sa jag skulle rada kompisen att leta vidare.

Finns gott om typ "vuxenridskolor" där man bara är typ fyra i gruppen och även tränare som ger lektioner privat på egna hästar. Jag rider exempelvis lektion på en pensionerad svårklasshäst privat för 350:-/timmen :D

Generellt tycker jag att "de vanliga" ridskolorna tar ut hutlösa priser för sina privatlektioner...

Tror det finns en del som kan tänka sig hålla lektion för någon på sin egen häst. Jag gör sådant för min medryttare en gång/v bland annat.
Tips kan ju vara att lägga ut annons på universitetets/skolans anslagstavla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: Imperiet
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 035
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?