Altenfelden, Österrike

P

Primadonnan

Så har vi kommit hem från Österrike, Altenfelden närmare bestämt.
Stor internationell tävling med 60 deltagare i enbetsklassen (130 totalt)
Dressyren gick jättebra men dessvärre startade vi redan 8.10 på morgonen så jag tror det hade varit mer fördel om vi hade startat senare...men men, nöjda ändå.
Blev 8:a i dressyren, så vi får va nöjda, 5 p upp till täten då.

Maratonen gick oxå jättebra fram tills fjärde hindert, då fick farsan en blackout och missa en port, vilket ledde till att han stod still å fick sen lägga en volt, tappade 25 sek i de hindert, å som ni förstår oxå tätstriden i maraton.
Såklart blev Knut lite halvbesviken å tappade stinget i resterand 3 hinder...tyvärr. Tror att vi hade blivit sämst 3 annars.
Lyckades dock hålla kvar vid 8:e platsen konstigt nog, men avståndet till toppen ökade lite.

Precisionen gick kanon, körde nolla, vilket va väldigt nödvändligt, med tanke på att 6-7 stycken bakom oss låg inom en boll..
Men avståndet upp till täten va för stort så vi stannade på vår 8:e plats.

Samanfattning; Nöjda med placeringen med tanke på den grova maratonmissen, samtidigt som vi har fått ett kvitto på att vi verkligen hänger med när det stämmer!
Större delen av världseliten var ju trots allt med så ja, vi får va nöjda!

Nästa tävling, blir troligtvis Le Pin, Frankrike.

Sv: Altenfelden, Österrike

Låter ju som det gick jättebbra! Kul att ni är nöjda, missar inträffar väl ofta.. Bara kämpa på! Kulkul!

joo de e ju sant=) men de e synd att dom grövsta missarna ska behöva komma när man är 100 mil hemifrån..hehe
men de e klart..de kan man ju inte styra:P

Då tycker jag att man får ta och grattulera..

Stod om er i ridsport... Grattis!!!!!

ja jag köpte den idag..kul=) tack tack!
men kan hoppas det går bättre på nästa tävling iaf...

Liknande trådar

N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 828
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: ellan84
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna