Alt för glukosamin??.

T

tya

Vad finns det mer att ge hästen för lederna,ledbrosk än glukosamin?.Har förstått att det finns många fler alternativ.

Sv: Alt för glukosamin??.

Nyponpulver. Litovet har jag fått väldigt bra resultat av. Googla så hittar du till hemsidan så kan du läsa där om de kliniska tester som utförts med väldigt bra resultat. Jag fick det rekommenderat av min vet.

Sedan finns det dom som säger sig ha fått bra resultat av gurkmeja. Det finns det dock inget vetenskapligt bevis för. Men det kanske fungerar.

Står still i huvudet nu, men det kommer säkert fler som fyller på med mer.

försöker putta på tråden lite...

Vill oxå veta om det finns mer....

Ingefära ska också vara bra för lederna. Har gett min pålle det förut men vet inte om det gjort nån direkt skillnad.

Min har fått både ingefära och gurkmeja. Han har artros i ett framknä och har haft en "knackig" period sista åren, som börjat sista halvan av april. Det har inte blivit nån skillnad just den tiden av året när jag gett "kryddad mat". Resten vet jag inte om det underlättat nåt, svårt att säga.

I år provar jag med Glucosamin och ännu har han inte visat några besvär så jag håller tummarna att det ska hjälpa! :crazy:

Vad som funkar bäst är nog olika från häst till häst beroende på vad de har för problem osv.

M.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
300
Senast: Migo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: slant98
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31