Sv: "älskling vi kan inte bli med barn" (Boktråd!)
Vad roligt att få svar från författaren! Det är ett intressant ämne att diskutera trots (eller kanske för att?) jag själv planerar att inte skaffa barn.Hej,
Om det är boken Älskling, vi blir inte med barn, som du menar, är det jag som skrivit den. Vad du kanske inte tänker på, är att när jag och min dåvarande kille fick överraskningen, att vi inte kunde bli med barn, var årtalet 1976. Boken utspelar sig mellan 1976 fram till 1993.
Detta ämnet är inte lätt att hantera för många. En del, vågar, andra håller hellre tyst. Jag var aldrig tyst!
Min förhoppning är att boken ska, precis som den gör just nu, skapa diskussioner. Detta gladde mig oerhört. Då är ett av mina mål nådda. Om det är någon här på tråden som ska till Bok & Biblioteksmässan i Göteborg i september, är ni välkomna till mitt seminarium, den 28 september klockan 12.00-12.20. B&B har valt att ta 80:- hela söndagen och att inkludera samtliga seminarier den dagen. Kanske kan vara kul info.
Egentligen är jag deckarförfattare, men det var tack vare att jag skrev Älsklingen, som jag upptäckte hur kul det var att skriva och att det gjorde gott i själen.
Tack till alla er som diskuterar boken. Det kanske kan hjälpa nån, vem vet?
Hälsningar
Ramona Fransson