AloeVera-produkter

K

Kharachi

Vad tycker ni om produkter me AloeVera te häst? E de bra? Nån som använder å kan tipsa om bra produkter?

Funderar på å köpa hästschampo me aloevera eftesom pollen bara tappar manen... smörjer även me gelen. Å de verkar funka än så länge :)

Sv: AloeVera-produkter

När vi hade eksem ponny fick hon FLP Aloe Vera Gel i maten, funkade bra, men man måste börja tidigt på året för det tar ett tag innan man ser något resultat. FLP Vet. sprayer jag på sår, hur bra som helst, smörjer därefter med Gelly eller Propolis. Tänk bara på att de har satt start karens på FLP´s produkter som man applicerar på kroppen med 96 timmar.

Kan det ha någon som helst effekt på insektsbett? Mitt gammelsto blir enormt utsatt av knott, mygg och broms, finns det Aloe Vera produkter som funkar då också?

Jag fick en sårsalva med aloe vera av en kund som menade att det var ett mirakelmedel. Jag testade den på flera hästar med flera sår där jag smorde ett sår med A.V och ett med Helosan antisepisk.
I samtliga fall så läkte de såren som jag smort med helosan snabbare och bättre.

Kan tänka mej att de inte e så bra i sår eftersom de ändå e rätt starkt...
Men AloeVeran i sej ska väll vara rätt bra vad jag har förstått, men jag skulle nog inte kleta in det i ett öppet sår eller ett som precis börjat läka...

Alternativare som jag är borde jag ju gilla aloe vera, men jag tycker inte heller att jag sett några fantastiska sårläkningar... Den är däremot bra att ha på kliande mulor, och insektsbett då den kyler och lindrar klåda.

Min mirakelsalva för sårig hud eller gammla skorpar är Inotyol barnsalva som man köper på apoteket. :bow:

Har inte provar Aloe så mkt på häst, men väl på hund.

Jag hade en hundvalp med kraftiga exem på magen, jag köpte en Aloe kräm som visat sig fungera mkt bra på soriasis. Redan efter två dagar var exemen mkt bättre och efter en vecka var dom borta, helt otroligt. Så jag har mkt goda erfarenheter av Aloe :banana: .

Kan det ha någon som helst effekt på insektsbett? Mitt gammelsto blir enormt utsatt av knott, mygg och broms, finns det Aloe Vera produkter som funkar då också?

Aloe vera funkar nog bra på insektsbett osv. det kyler ju ned men själv använder jag Nylanders då det hjälper emot klådan och torr hårbotten.

Nylanders? Hur funkar de å var får man tag på de??
Kanske e något att prova i manen på pollan :idea:

Jag har provat AloeVera i alla former. Det är ett fullständigt övereklamerat preparat. Nu åker alla A-V produkter direkt i papperskorgen.

Självklart kan AloeVeran inte hjälpa alla lika bra. Men på dem det fungerar på är den oslagbar! Jag använder den i mitt jobb och har "botat" allt från hundar och elever till undulater och ormar. Hemligheten är ofta att smörja flera gånger om dagen. Gärna 4ggr/dag
Mitt råd: PROVA!

De verkar ju funka hyfsat på henne iaf :)
Men de blir inte för starkt tror du, hon e rätt känslig, har iof inte märkt att hon reagerat på den men...
Den gelen ja använder e från börjes och e ca 97% aloevera tror ja... E de bra?
Eller har du nån annan Aloevera-produkt att rekommendera?
Du verkar ju kunnig på detta om du jobbar me´t :)

Nylanders? Hur funkar de å var får man tag på de??
Kanske e något att prova i manen på pollan :idea:

Nylanders hästkräm finns på bland annat hööks. Ser ut som bajs om jag ska vara ärlig (XD) och luktar tjära men det funkar faktiskt underbart bra- hästen min har inte börjat klia sig än! Man smörjer bara in det- antal gånger beror på hur pass mycket problem hästen har men jag kletar in det ungefär varannan dag på min och hon har svår exem. Har blandat ut det med vatten och olivolja eftersom hästen har sjuhelvetes mycket man :crazy:

Kan tänka mej att de inte e så bra i sår eftersom de ändå e rätt starkt...
Men AloeVeran i sej ska väll vara rätt bra vad jag har förstått, men jag skulle nog inte kleta in det i ett öppet sår eller ett som precis börjat läka...

Det är väl klart som fan att jag inte smörjer salva i ett öppet sår!

Jag har fått förklaringen av en duktig örtkokare att aloevera i sin rena form den som dom använder direkt från växten är väldigt antiseptisk. Men i den pastöriserade form som den säljs här är helt verkningslös. Om jag tittar på mina egna prov så tycker jag det verkar stämma.

En annan parantes är att allergienheten på lasarettet får in många allergichocker från aloeverajuicerna.

Jag älskar aloe vera produkterna! :love: men de ska vara de äkta för att de ska ge bästa resultat! :idea: använder de till mej hästarna katterna hunden å tom på kossorna:D

Det är oerhörd skillnad mellan olika märken på Aloe Vera produkter!
Mkt skit finns det helt klart..:mad:
Forever living märket tycker jag håller superbra kvalitet,de har också en veterinärspray eller vad den heter som är suverän.:bow:
För nåt år sen skadade sig en av mina hästar på elbandet i hagen pga klantig bilförare som körde ner min hage och nästan över hästarna:crazy:
Förutom chock blev ena hästen full med fula brännsår av elbandet.Samt massa rivsår efter skentur ut i skogen bland taggtråd och skit..:eek:
Jag använde Veterinärsprayen samt Aloe Vera Gelly direkt och det läkte superfint,jag tror det har störst effekt innan det bildas sårskorpa faktiskt.
Självklart skall man bara använda produkter man väl känner till,bäst är att prova på sig själv först!;)

En av mina hästar som behandlades 10 dgr för Borrelia förra året fick flytande Aloe Vera både före under och efter tuff Tetracyklinbehandling.
Han klarade behandlingen bra och älskade sin dagliga "slurp" Aloe Vera.:D
Veterinären som behandlade hade själv samma inställning som mig och smörjde faktiskt in området där hon stack kanylen med aloe Vera Gelly efteråt,på så sätt slapp hästen svullnad och ömhet efter dagliga sprutan.Funkade kanon,ingen spruträdd häst där inte.

Jag har också använt Aloe Vera på både häst, katt ,hund ,ko och mig själv.

Finns en aloe vera produkt med Msm ,den är skitbra på onda muskler ,bäst blandat med Heat Lotion.(liniment)
Vissa dar hade jag nog inte kommit till jobbet (hovslagare)utan dessa produkter.:bow:
Och jag lovar ,på mig funkar absolut ingen Placeboeffekt!
Men som sagt kvalitetsprodukter ska det va.
(Obs! jag är bara konsument !ej försäljare!:p )

Det är oerhörd skillnad mellan olika märken på Aloe Vera produkter!
Mkt skit finns det helt klart..:mad:
Forever living märket tycker jag håller superbra kvalitet,de har också en veterinärspray eller vad den heter som är suverän
)

:D Det var just forever living products jag provade.
Jag tyckte det var kvalificerat skit.

Sen att heatlotionen är bra har väl inget med aloevera att göra. Den är ju full med kamfer.

Man kan ha aloe vera på Nya sår, det är jag med på. Men när såren väl har blivit nån dag gammla så finns det bättre salvar att använda. Aloe vera är faktisk rätt starkt, jag kan inte ha det ansiktet tex.

:D Det var just forever living products jag provade.
Jag tyckte det var kvalificerat skit.

Sen att heatlotionen är bra har väl inget med aloevera att göra. Den är ju full med kamfer.
Smaken ä som baken.;)
Aloe Vera är inga magiska grejer som fixar allt.
Själv tycker jag dock att de har en plats i mitt stallapotek.
Japp det är Kamfer i Heat Loition,men jämfört med andra produkter med liknande innehåll tycker jag denna är behagligare och går mer på djupet.(anv på mig själv.)
Mina hästar behöver dock ej liniment,tror inte mkt på att använda det på häst och har typ aldrig gjort det.
Har hästarna muskelproblem så är inte liniment boten..
Nä hitta orsaken istället eller ändra träningen. :angel:

Sen kan jag reta mig på Aloe Vera försäljare som påstår att produkterna botar allt,så är det inte.
Håller med om att Aloe Vera kan va starkt för vissa individer och områden.
Finns inga regler utan undantag.
Sen den som gapar högst har inte alltid rätt heller.;) *host*

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 111
Senast: Keb71
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
321
Senast: MML
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka