Sv: AloeVera-produkter
Det är oerhörd skillnad mellan olika märken på Aloe Vera produkter!
Mkt skit finns det helt klart..
Forever living märket tycker jag håller superbra kvalitet,de har också en veterinärspray eller vad den heter som är suverän.
För nåt år sen skadade sig en av mina hästar på elbandet i hagen pga klantig bilförare som körde ner min hage och nästan över hästarna
Förutom chock blev ena hästen full med fula brännsår av elbandet.Samt massa rivsår efter skentur ut i skogen bland taggtråd och skit..
Jag använde Veterinärsprayen samt Aloe Vera Gelly direkt och det läkte superfint,jag tror det har störst effekt innan det bildas sårskorpa faktiskt.
Självklart skall man bara använda produkter man väl känner till,bäst är att prova på sig själv först!
En av mina hästar som behandlades 10 dgr för Borrelia förra året fick flytande Aloe Vera både före under och efter tuff Tetracyklinbehandling.
Han klarade behandlingen bra och älskade sin dagliga "slurp" Aloe Vera.
Veterinären som behandlade hade själv samma inställning som mig och smörjde faktiskt in området där hon stack kanylen med aloe Vera Gelly efteråt,på så sätt slapp hästen svullnad och ömhet efter dagliga sprutan.Funkade kanon,ingen spruträdd häst där inte.
Jag har också använt Aloe Vera på både häst, katt ,hund ,ko och mig själv.
Finns en aloe vera produkt med Msm ,den är skitbra på onda muskler ,bäst blandat med Heat Lotion.(liniment)
Vissa dar hade jag nog inte kommit till jobbet (hovslagare)utan dessa produkter.
Och jag lovar ,på mig funkar absolut ingen Placeboeffekt!
Men som sagt kvalitetsprodukter ska det va.
(Obs! jag är bara konsument !ej försäljare!
)