lillafjäril
Trådstartare
Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o mycket frisk blandras, papillon/Jack Russel. Under hans 12 år så har han aldrig skadat sig allvarligt. Han var väldigt rädd om sina tassar, så istället för att bråka med honom så tänkte jag att vi denna gången testar att söva honom så att vet kan klippa klorna i lugn och ro, detta också eftersom jag inte vill att han ska skada sig då han stretar emot rejält. I telefon innan besöket sa dom att vi skulle ta ett prov, vänta nån timma på svar o sedan avgöra hur vi skulle gå till väga. På plats så tar vi ett blodprov eftersom det alltid är en risk o söva äldre hundar, efter det säger vet att vi kan testa utan sövning först, jag säger att det säkert går men jag vill inte att han skadar sig och att vi vänta på svar först. Men vet går in med honom till ett annat rum o klipper klorna på honom ändå, innan vi fått svar på proverna. Hon säger att det gick bra men att han var stark och stretade emot rejält. Sen går allt väldigt fort, väl hemma så börjar han vingla lite med bakbenen, jag ringer Firstvet som ber oss avvakta lite. Mot kvällen kan han nästan inte gå på bakbenen och vi åker in till blå stjärnan. Dom konstaterar akut diskbråck då han börjat domna av i bakbenen, vi får med oss smärtstillande/medicin hem och dom ber oss komma in så fort det blir värre. Nästa dag är han helt förlamad i bakbenen, jag förstod ju att det inte är någon ide att operera honom pga hans ålder. Eftersom han verkade må så bra och inte hade ont så tänkte jag att jag väntar att åka in med honom till nästa dag då detta säkert är våran sista kväll/natt tsm så vi hade det mysigt o åt massa gott, jag höll upp hans bakben så att han kunde springa runt lite en sista gång. Nästa dag åker vi in igen, han är då totalt förlamad i bakbenen som släpar efter honom. Vi avgör då tsm med vet att avliva honom, usch så ont det gjorde, han var ju så pigg o glad fortfarande, när jag höll upp hans bakben så att han kunde kissa så försökte han springa fram stackarn. Jag vill ta detta vidare då jag är väldigt säker på att detta orsakades när vet klippte klorna på honom, vad tycker ni? Han har aldrig skadats allvarligt o vart såå frisk hela livet. Kan man ta detta vidare? Skulle vilja anmäla eller stämma veterinären/kliniken, om det finns tillräckligt med skäl. Tacksam för svar från mig o min lilla fjäril.