Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tydligen brytit mot avtalslagen,och han har kontaktat sin advokat.
Är du säker på att ärendet är avskrivet?du som har koll på läget, vad ska jag göra som köpt en sadel av en bedragare? (sadeln finns inte) gjorde polisanmälan men ärendet avskrevs eftersom bedragaren skulle åtalas för ett grövre brott. Jag funderade på att skicka en faktura, kan man göra det? (ursäkta fibusen att jag lånade din tråd lite)
Han ar sur och bluffar for att forsoka skramma dig.
Inte sjutton har han kontaktat en dyr advokat och betalat de tusentals kronor det skulle kosta. Ignorera honom helt.
Exakt!
Det med advokat är en riktig bluff. ..
Exakt!
Det med advokat är en riktig bluff. ..
Så du tror inte advokater har vänner och bekanta och släktingar de hjälper gratis?
Jag tror inte min brorsa skulle fakturera mig 1500 kr/timme om han hjälpte mig med nån grej.
Var försiktig när du uttalar dig.
Vi har själva anlitat advokat för betydligt mindre summor. Och det har inte kostat oss ett öre, även om motparten säkert tror det.
Allt är inte vad det ser ut vid första anblick. Att göra ett så förhastat uttalande i andras affärer kan verkligen vara riskabelt. För andra.
Alltså, det är högst troligt att detta inte leder någonstans precis som du och ett par andra säger. Men viktigt här som jag + några till försöker peka på är att köparen faktiskt har rätt här och att avtalslagen ser ut såhär -vilket många inte har koll på, det hade inte jag heller -förrän jag läste juridik förra året.
Trist när folk förringar allvaret, det leder som sagt troligtvis ingenstans då det inte är "värt" det ekonomiskt -men man KAN råka ut för folk som kommer hävda sin rätt blint och därmed skiter i att det inte är värt det, och det ska man inte bortse ifrån.
Det behövs ingen jurist för att gå till tr med detta. Det gör man enkelt och till låg avgift själv. Däremot kan det ju vara lämpligt med ett kostnadsfritt råd från en jurist.
Och vips! har ts en träff i tingsrätten, utan att det kostat motparten många hundralappar.