Alltså det här med lång man.. hur gör jag

pink_angel

Trådstartare
Hejsan,

Imorgon ska hoppehästen ut och tävla dressyr.

Kom på en sak bara, hon har relativt lång man:crazy:(men jag kan inte göra en inbakad fläta)
Hon är PRE och ska visas i höst då finns det två alternativ, fläta eller stubba. Jag satsar på det förstnämda, alltså vill jag spara manen. Men hur ska jag göra tennisboll-knoppar, fisknät, flätor rakt ner:confused: inbakad fläta är inget alternativ då jag övat 10ggr denna veckan.

HJÄÄLP

Sv: Alltså det här med lång man.. hur gör jag

Gör dubbelsidiga knoppar, dvs knoppar på bägge sidorna!

Nirak

Tack så mycket:) du är dagens räddning, ska precis gå upp och fixa till det hela, dubbelsidiga knoppar hade jag inte tänkt på, det kan nog till och med bli riktigt snyggt på henne:)

Dagens ros går til NiraK

Det blev enkelradiga knoppar till slut ändå efter några försök så här på kvällskvisten, brukar aldrig knoppa till hoppningen så det är väl mest något man kan i teorin... och innan när jag tävlade dressyr så blev det aldrig några fina knoppar om inte min kompis gjorde dom.

Det blev stora knoppar längs med mankammen och jag tycker hon ser riktigt fin ut i dem så om det går dåligt imorgon har jag iallafall lyckats med en hyfsad knoppning;)

Va skönt att dte löste sig!:D Förstår att du vill spara manen, dte hade jag också gjort!

Tack så mycket:) äntligen någon som förstår att jag vill spara den:)

såhär blev resultatet... syns inte så tydligt på håll men iaf.

dD3.jpg

Liknande trådar

Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 527
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 496
Senast: cherie
·
G
Hästvård Hejsan! (hittade ingen liknade tråd, så jag skapade en...) Min häst har(hade?) lång, välskött och tjock man, men nu under...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: janniehansson
·
K
  • Låst
Dressyr Sköter en arab som ja ska börja tävla dressyr med och hon börjar få lång fin man nu (om hon inte tappar den igen :eek: ) Hur gör jag...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Ella_99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka