Allting ni kommer på!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skippy

Behöver alla tips man kan få, "snart" är det nämligen tävlingsdebut :) Ska bli så kul!

Vad har ni med er när ni tävlar? Är det bra att ta med extra saker, som tex. ett till par benskydd, en till grimma och så?

Blir ni nervösa när ni tävlar? Jag blir nervös över en liten klubbhoppning på 50 cm :crazy: Några tips om hur man kan lindra nervositeten?

Min ponny är en d-ponny som tävlat upp till LB hoppning (han är lite tittig) är en LD bra att börja med då?

Packar ni alla era saker på morgonen eller dagen innan? Måste hästen vara knoppad på hopptävling? Gör ni det isåfall dagen innan eller på morgonen?

Ska träna lite "titt hinder" innan debuten och jag undrar om ni har några tips på lite annorlunda hinder som ofta får hästarna att titta till? Min ponny kan om han vill, han är bara fjantig!

Kommer säkerligen fler frågor ;)

Sv: Allting ni kommer på!

Det finns massor med trådar om detta, både här inne och på gnägg. Fortsätt gärna i dessa!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 266
Senast: sorbifolia
·
L
Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod