Allt fler män skyller på sömn och frias för sexbrott

QueenLilith

Trådstartare
462745762_3494511967360565_7283766536369291753_n.jpg

Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget?
Dom använder det ju för att komma undan och ser att det fungerar.

Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget?
För fan i helvetet. Inget uppsåt väljer man att medvetet sova hos någon när man sprungit runt å påstått att man har sexsomni och undvikit påhöljningar av sitt beteende så har man uppsåt man har medvetet valt att sova hos någon som sa att hon inte ville ha sex å då medvetet valt att kunna råka ha sex med personen i sömnen. det är ett medvetet val!

Inte för att jag tror på fem öre att han lider av åkomman.

För fan i helvetet. Inget uppsåt väljer man att medvetet sova hos någon när man sprungit runt å påstått att man har sexsomni och undvikit påhöljningar av sitt beteende så har man uppsåt man har medvetet valt att sova hos någon som sa att hon inte ville ha sex å då medvetet valt att kunna råka ha sex med personen i sömnen. det är ett medvetet val!

Inte för att jag tror på fem öre att han lider av åkomman.
Nej men precis. Hur vanlig är den åkomman egentligen? 1 på 1.000.000 eller vad kan det vara?

Alltså - jag tycker det är gräsligt. Varenda våldtäkt är vidrig. Men rekordmånga - jämfört med vad?

Plus att jag undrar över källmaterialet. Hur stor procent av våldtäkterna sker när man sover? OK att våldtäkterna är vanligast där parterna känner varann. Men i sömnen?
Men OK många klickar säkert....

Problemet är inte hur många som frias idag, utan att män ser att det fungerar och därför kommer allt fler att åberopa det i framtiden.
Precis. I den artikel jag länkat ovan har ne man friats flera gånger. Desutssom tror jag inte ett dugg på av någon av dom har friats faktiskt har sjukdomen. 🤷‍♀️ jag tror det är lögn rakt av. Och varför skall den möjligheten med att våldta någon i "sömnen" ses som en giltigt anledning att frias? Är ju sjukt.

Löper man risk att våldta någon när man sover ska man helt enkelt inte sova med någon. Likväl som att man kan undvika att dricka alkohol om man vet att man löper risk att våldta eller misshandla någon när man är alkoholpåverkad.

Löper man risk att våldta någon när man sover ska man helt enkelt inte sova med någon. Likväl som att man kan undvika att dricka alkohol om man vet att man löper risk att våldta eller misshandla någon när man är alkoholpåverkad.
Ja, det är ju bara en ursäkt. Det där med någon legitimt skulle våldta någon i sömnen är en sån extremt liten % del, så det är helt sjukt att det kan användas i Sverige till att bli friat från dom. Obefintligt. Finns där ens bevis på att detta händer på riktigt? Också lite skillnad på att ha sex med sin partner i sovande tillstånd. Men någon som skriker, sparkar etc- så påstår dom då personen inte skulle vakna? BS.

Alltså - jag tycker det är gräsligt. Varenda våldtäkt är vidrig. Men rekordmånga - jämfört med vad?

Plus att jag undrar över källmaterialet. Hur stor procent av våldtäkterna sker när man sover? OK att våldtäkterna är vanligast där parterna känner varann. Men i sömnen?
Men OK många klickar säkert....

Det togs upp på P4 häromdagen, tror det var 1 av 3 våldtäktsmän som skyllde på detta. Eller kanske 1 av 3 som friades 🤔 Vissa av dom blev inte ens undersökta av läkare, utan fick diagnosen baserat på vad de själva sade. Så det är knappast nån clickbait.

Det togs upp på P4 häromdagen, tror det var 1 av 3 våldtäktsmän som skyllde på detta. Vissa av dom blev inte ens undersökta av läkare, utan fick diagnosen baserat på vad de själva sade. Så det är knappast nån clickbait.
Det är så jäkla sjukt. Plus hur kan man verifiera detta? sjukt att få en diagnos på grund av vad en jävla våldtäktsman säger.

Kan ju inte vara så svår då vanligast är att göra konstiga saker i sömnen är vid en viss sömnmedicin som är på recept och där kan jag förstå att det händer men också lätt att ta reda på om personen har den medicin på recept eller inte. Om det är sprit inblandat så dömas till vård för alkoholproblem och vid andra droger som är olaglig så även där dömas för både våldtäkten och droger.

Det togs upp på P4 häromdagen, tror det var 1 av 3 våldtäktsmän som skyllde på detta. Eller kanske 1 av 3 som friades 🤔 Vissa av dom blev inte ens undersökta av läkare, utan fick diagnosen baserat på vad de själva sade. Så det är knappast nån clickbait.
Det är redan förklarat bra i #12

Till skillnad från sexsomni är dock inte alkoholpåverkan något som gör juridisk skillnad(om vi nu förutsätter att de friade personerna lidit av åkomman, vilket går att ifrågasätta).

Sverige är för övrigt inte det enda landet där man ser den här besvärande trenden.

Såvitt jag känner till har vi dock i Sverige inte gått så långt att åklagaren inte väcker åtal med motiveringen att det finns en liten möjlighet att OFFRET har sexsomni och varit den som tagit initiativ till sex utan att minnas det. Detta hände för några år sedan i ett uppmärksammat fall i UK, där kvinnan lyckligtvis fått bekräftelse på att åklagaren agerade fel och en viss kompensation.

Woman wins payout after ‘sexsomnia’ rape case dropped

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 038
Senast: Hazel
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar