allt detta näsblod...

millan10

Trådstartare
Enda sedan jag varit liten har jag lidit av näsblod. Det bara börjar rinna. Just nu brukar det komma i perioder. Det brukar främst komma när jag kommer i kontakt med vatten (duschar, simning, tvätta ansiktet) eller om jag anstränger mig och det är kallt. någon som vet vad detta beror på? Tryckförändringar? Har bränt ena näsborren och ska nu beställa tid till den andra.

Sv: allt detta näsblod...

kan vara så att du har ytliga blodkärl, men det kan även bero på annat. Hur ser din hälsa ut i övrigt? Är du över/underviktig? Har du tagit blodprov för att se om du har några brister? Hur sover du? Om jag har sovit för lite så har jag lättare att blöda näsblod, och även när jag var underviktig.

Har samma problem men har näsblod allt från 5-10 ggr/dag och har haft det i många år nu. Två gånger har det blött i 2 timmar.
Jag fick kortisonspray för att det skulle svullna av innen i näsan men kortison orsakar också mer näsblod så det blev bara värre. Kan inte bränna blodkärl just pga. att det är så uppsvällt

Jag har också blött mycket näsblod i hela mitt liv men inte bränt några blodkärl. Sist när jag blödde till och från i flera dagar så fick jag nog och ringde till vårdcentralen för att kräva att få bränna så jag skulle slippa näsblodet och får frågan om jag har testat att smörja näsborren, trodde knappt på vad jag hörde men fick rådet att åka till Apoteket och köpa Fenazon som är en salva för just näsan.
Åkte och köpte denna salva och det fungerade faktiskt!

Liknande trådar

Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 435
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 265
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar