Allsvenskan

B

benjamin

Har ni börjat ladda inför allsvenskastarten. Är era lag klara? Tycker själv att det ska bli jättespännande. Vilka lag går till final i strömsholm? Själv tror jag på Heby som slutsegrare i år igen(ponny). (även om jag har ett annat favoritlag :cool:) Tror på djursholm och trosa-vagnhärad från central i allfall. Varberg går väl säkert vidare också.

Våra lag är klara, till största delen i alla fall. Vi hade som plan att slå Heby redan i distriktet i år. :p Drömma kan man ju alltid.
Hur som helst så hejar jag på Djursholm nere på Strömsholm i alla fall.

Min klubb har tyvärr bara elitlag på häst i år.
Däremot 3 div I-lag på ponny som satsar på eliten igen nästa år :cool:

Vi har bara 1 ponny lag Div1. Det är klart, även om man gärna skulle byta ut en av dom... :crazy:

Ska bara vara med i div. 3 i år eftersom ponnyn varit skadad, och hoppat 1 gång på 3 månader (som var en tävling) :angel:
Så jag får se hur det går :p
Men nästa år kanske :)
Vårat lag är klart i alla fall, och div. 1-laget för klubben är också klart

Ja vi får ju äntligen vara med och fajtas på fastlandet igen ;) Vi har ju inte så många medlemmar i klubben så vi skulle få ihop ett lag från en klubb ( vi har typ 7 klubbar med 100-200 medlemmar i varje :angel: ) Vi får väl se hur vi står oss gentemot de andra efter första omgången :bow:

Här i Småland går första omgången av div I (hoppn) imorgon! På min klubb, se startlistor på TIRK's hemsida. Så småningom kommer även resultaten ligga där.

Hoppas det går bra för lagen imorn! 16 lag anmälda, varav 3 från min klubb

min hemmaklubb har bara ett elitlag i hoppning detta år...för första gången på ett par år. sen har vi ju alltid grannklubben Södra Umeå Ryttarförening som jag hejjar stenhårt på å hoppas att de ännu en gång tar sig till strömsholm :)

Ponny däremot har vi Stöcke Ponnyförening, nya för i år... många duktiga tjejer som vi hoppas lyckas bra!!!

däremot är det alltid trist att det jämt ska vara sånt tjaffs med avstånden till tävlingsplatserna för oss i norr... är det inte den norra delen som klagar så är det den södra... men men

här är det väl säkert djursholm & södertälje som går till strömsholm som vanligt.. :smirk: hehe! men roslagen vann idag & djursholm va bara 5 tror jag!
där nere tror jag på helsingborg. tror malmö kan bli farliga oxå!
sen har ja inte så stor koll. varberg å heby kommer väl säkert oxå dit =)

Vi har division ett premiär i morgon. Jag håller på att dö. Jag är enda D-ponnyn, så jag kommer rida sist i laget. Jag döööör. :crazy:

Lycka till :)
Vi har första omgången 28e mars, men jag kommer nog inte ens bli lite nervös, eftersom det är så lågt så är jag nästan 100 på att vi kommer felfritt.
Men man ska aldrig säga aldrig :smirk: :p

igår gick första elitomgången och idag går div1 för oss i sthlm. (ponny då)
Lagen tas ut på plats, för oss.. så det är inte bestämt ännu.

Ingen aning om vilka som kommer vinna i strömsholm, det finns många bra lag i hela sverige. Från zon central tror jag på att södertälje kommer tas sig vidare och man kan ju alltid hoppas på att den egna klubben tar sig vidare och man kanske till och med har möjlighet själv att få vara med då...

Kan ju meddela att i förklassen fick vi ett stopp (mitt fel, tappade yttersidan på en konstig linje). I laget trillade jag av på sista hindret, innan hade jag hoppat tre hinder utan stigbyglar eftersom muppot till ponny hoppade av ett språng för tidigt när han låg perfekt i en kombination. :crazy: Vilket ledde till att resten av banan gick utan stigbyglar (felfritt dessutom) och på sista hindret (i en kombination) så slog det stopp och jag åkte över huvet. :o
Men resten av laget red felfritt, och vi gick till omhoppning. B-ponnyn rev ett hinder, C-ponny rev också ett hinder och andra C-ponnyn gick nolla. In på banan, min ponny hade blivit lite rädd när jag trillade av, men vi klarade första hindret och sen till kombinationen så blev det stopp på andra hindret och sen när vi tog om så hoppade han fast han tänkte stanna, och då gav vi banpersonalen lite extra arbete. ;)
Slutade med en 4e plats i alla fall! :)

Tack! :)
Jag gjorde nog faktiskt mitt bästa. Jag trodde inte att jag kunde vara så seg på att trilla av. ;) Men jag har dispens, det behöver inte gå bäst för oss, vi är ju ett ridskoleekipage! ;)

haha... :)
jaså? men gud vad kul :) vad hoppar ni på för höjder?
är inte riktigt hajj på det här med ponny, :o tycker det är lite rörigt
Jag tycker det är en jättebra möjlighet för ridskoleryttare att klubbarna satsar lite på sina elever. Fler klubbar borde tänka på att nyttja det. Skulle ju vara jättekul om man kunde ha ett lag med bara ridskole ekipage.

Jupp, riktigt roligt är det väl. :)
I vårat distrikt ser man ganska mycket lektionsekipage på tävlingarna faktiskt, har enskilda tävlingar på lektionsekipage också. :D
Vi hoppar LB-LA (okej, vi ska debutera LA lite senare i vår), och dressyrar LB. Förhoppningsvis ska jag lyckas tjata i väg oss på någon fälttävlan också. ;)

elefanten -> Japp, hoppade LB = 1m (1,10m i omhoppning).

Ja red sisst i vårat lag oxå...men det har jag gjort ca 15 gånger...hehehe, så ja är van. :smirk: Å vi va redan ute ifrån chans till omhopp innan ja gick in på banan :cry:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 239
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hoppningen i fredags borde jag nog ställt in :crazy:. Jag vet ju hur fruktansvärt mentalt stressad jag blir av årsmötet i klubben. Det...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: cewe
·
L
Hoppning Går rakt på sak. I hoppningen blir min D-ponny nästintill okontaktbar. Han blir het, otroligt stark och "springig". Får han igång...
2
Svar
30
· Visningar
2 687
Senast: kopparberg
·
C
Hoppning Hej, har en liten fråga jag... Jag var med i förra omgången i Div. 1 laget för ponny i hoppning. Min klubb ska starta med ett lag nu i...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Connemara_Lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark