När man har det lite "finare" tycker jag ändå inte att det är porslinet som gör det så att säga utan att man faktiskt har en (struken) duk, fina servetter och kanske någon dekoration på bordet. Då ser det festligt ut även med den billigaste servis.Jag håller så med!! Tycker det är sorgligt att ha "fin-saker" som används typ en gång om året... sen visst ibland vill man fira och ha lite finare, men det kan man ju ändå!
I helgen tog jag tag i en 2-pack flyttlådor från ikea som stått lutade mot min vardagsrumsvägg sedan i somras. Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att de var så krångliga att vika ihop så jag har skjutit på det? Var plättlätt när jag väl provade. Nu står de tillfälligt på köksbordet, en för brännbart och en för el/metall. Redan hunnit med att lägga i ca 5 skärbrädor, 1 ljuslykta och en klocka, mer kommer det bli.
Jag städade städskåpet igår också.. Jag har TRETTIOTVÅ (32!!!) disksvampar på lager.. Jag använder knappt disksvampar? går kanske en om året på sin höjd? vad gör man? känns ju skitdumt att kasta men jag vet liksom inte.. börja okynnesanvända?