Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte vad du pratar omOkej, jag förstår kanske vad jag fått mitt sparande ifrån... Hittade just 2 pärmar som mamma sparat, med ALLA mina kort jag fått när jag var liten... Alltså, gratulationskort, julkort, vykort, ja rubbet. Pärm 1 innehöll nyfödd till typ 5 år... Jag tror inte jag behöver dom
Idag har jag sålt lite ärvda smycken jag inte använder till en affär som löser in och även säljer vidare en del smycken. De har en secondhandavdelning och det är ju roligt om smyckena får glädja någon annan.
Jag har tidigare gjort samma sak, och den gången hittade jag ett fint gammalt halsband på second hand som jag köpte och har använt mycket. Denna gång hittade jag ingenting jag ville ha men då blev det klirr i kassan i stället.
Jag läste för någon dag sedan om plastbantning och det här kan väl då kallas smyckesbantning?
Är det guld eller silver kan du ju sälja det till guldsmedsaffär/gulduppköpare, som jag gjorde.Jag har en mindre kasse (!) hemma med diverse smycken jag tänkt sälja men aldrig kommer mig för att lägga upp på tradera. Motivationen är noll just nu tyvärr.
Nej det är mest "skräp" faktiskt. Nåt enstaka i silver. Men jag är inget större fan av att slänga sånt som kan återbrukas, det är ju ändå ganska fina grejer så tror säkert att någon annan skulle vilja ha.Är det guld eller silver kan du ju sälja det till guldsmedsaffär/gulduppköpare, som jag gjorde.
Så slipper du allt med köpare som ska pruta/inte hämtar varan osv.
Räknas det att åka till återvinningen med en hel släpvagn och halva bilen full med skräp? Det blev ju väldigt tomt på stallgången iallafall...
En kasse med kläder fick åka till secondhanden
Räknas det att åka till återvinningen med en hel släpvagn och halva bilen full med skräp? Det blev ju väldigt tomt på stallgången iallafall...
En kasse med kläder fick åka till secondhanden
Jag har ett problem dock med alla hästsaker jag inte tänkt spara. En del lägger jag ut mer eller mindre snorbilligt upprepade gånger men får det ändå inte sålt. Vad gör man med sånt? Jag har skänkt MASSOR med saker till min ridklubb som även driver ridskola, men det finns mycket som de liksom inte har användning för. Känns samtidigt så himla trist att bara slänga det när det är helt...
Lägg ut som bortskänkes i någon hästgrupp. Bättre än att slänga i alla fall!Jag har ett problem dock med alla hästsaker jag inte tänkt spara. En del lägger jag ut mer eller mindre snorbilligt upprepade gånger men får det ändå inte sålt. Vad gör man med sånt? Jag har skänkt MASSOR med saker till min ridklubb som även driver ridskola, men det finns mycket som de liksom inte har användning för. Känns samtidigt så himla trist att bara slänga det när det är helt...