Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Funderar över det här med att spara originalförpackning/ytterförpackning. Är det värt att spara till tex en cykelhjälm till bebis? Vad sparar ni i förpackningsväg?
Tänker att det kan vara bra att ha om/när man säljer och ska skicka. Men samtidigt tar det ju en ohemul plats att spara allt..

Jag sparar till viss teknik (spelkonsoler, dyrare teknikprylar), lego och vissa ömtåliga/dyrare inredningsprylar. Men det tar ju mycket plats... Personligen skulle jag inte spara till en cykelhjälm, då det borde gå att hitta en låda som passar i framtiden om den ska säljas och skickas. Men om du har plats, varför inte :)

Funderar över det här med att spara originalförpackning/ytterförpackning. Är det värt att spara till tex en cykelhjälm till bebis? Vad sparar ni i förpackningsväg?
Tänker att det kan vara bra att ha om/när man säljer och ska skicka. Men samtidigt tar det ju en ohemul plats att spara allt..
Lego.
Skoförpackningar. Samt från apoteksbeställningar och bokbeställningar.

Men har en hel garderob jag förvarar dem i så de är inte ivägen.
Har varit skönt att bara ta fram lämplig låda när det ska skickas något.
Just nu skickar jag visserligen inte så mycket, så garderoben fylls mest på, men när säljlusten infinner sig igen är det skönt att ha kartonger i beredskap Så man slipper krångla med annan paketering.

Det låter som de flesta av er ändå slänger. Jag brukar slänga, men just vid försäljning tänker jag att originalkartongen kan vara bra.

Det låter som de flesta av er ändå slänger. Jag brukar slänga, men just vid försäljning tänker jag att originalkartongen kan vara bra.
Tror bara det är intressant med dyrare grejer. Vet ingen som skulle betala mer för originalkartong annat än vid mer samlarföremål.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 527
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka