En del av det återvinns ju faktiskt, fibrerna alltså. Men ja mycket bränns, men så är det med all återvinning, den mesta plasten som samlas in bränns också. Jag brukar alltid slänga textil i återvinning istället för återbruk. Återbruket har ju också en del problem, framförallt när det kommer till att skicka till andra länder som visat sig ha en hel del baksidor. Då är det bättre att det bränns, vilket ju ger energi åtminstone.Nej, nu när de börjar bli obekväma så kommer jag att göra mig av med dem (även om jag inte vet var än ) - men jag har svårt att kasta dem innan det faktiskt är så att de inte är bekväma längre, trots att det då redan är hål som bara blir större Och även nu tar det emot lite att slänga för förbränning, när det är 90% bra tyg i dem (kanske framförallt eftersom jag inte kunnat få tag på nya innan ) Jag har hittills inte sett något fack på ÅVC för textilåtervinning, annat än Emmaus container (minns inte om den faktiskt finns vid ÅVC också, eller om den bara finns vid andra återvinningsplatser).
Har man bättre kvalitet textil man vill bli av med tycker jag det bästa är att gå till en lokal second hand med det.