Allmänna frågor om hälta!

R

reykurboy

Jag har ett par frågor som jag funderat på och undrar om någon skulle vilja stilla min nyfikenhet...:)

* Hade en bekant som hade lånat ut sin häst och hästen var halt på alla fyra när den kom hem, hur kan man se att en häst är halt på alla fyra??

* Eller hur ser man om en häst är halt på bägge fram eller bägge bak?? Känner man efter värme eller vadå??

Sv: Allmänna frågor om hälta!

när hästen är halt på t.ex. båda fram så är det väldigt svårt att se hältan. Dock brukar det bli så att ryttaren känner "att något inte stämmer". Om man då åker till vet. och böjer o bedövar så brukar hältorna synas tydligare. Alltså om hältan i t.ex. vf bedövas bort då syns plötsligt hältan i hf mkt bättre.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka