Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Habina skrev:Jag blev erbjuden att köpa Allman när han var två år. Ytterst trevlig unghäst.![]()
"Tyvärr" hade jag ju bara ett sto då, som dessutom betäcktes med Allmans pappa. Vilket gjorde att jag tackade nej till Allman.
Resultatet av betäckningen blev för övrigt en Hampus, e. Björkhems Fafner 152 ue. Sindarve Tulo 137, det vill säga samma pappa och morfar som Allman. Underbar häst på alla sätt och vis, grova, rejäla ledgångar, bra hovar (gick barfota de första sex åren), utmärkt huvud, lättlärd och samarbetsvillig. Långa, vägvinnande gångarter.
Blev dock lik sin pappa, lite lågställd och mer körbetonad.
Vad Allman nedärver vet jag dock inte.![]()
skogstomten skrev:Hade du sett den här förresten?
http://www.geocities.com/nytorpsfjordhastar/Allman.html
Vart är det han ska såt förresten?
hofi skrev:Har en avkomma efter Allman f-04. Han är mycket trevlig och positiv. Står helt korrekt på alla 4 ben. Rör sig mycket trevligt Super temprament. Visade honom i somras, vart klass 1. Trots att han studsade fram både i skritt och trav. Har börjat att tömköra honom nu och det går bra. Han är helt cool. Ska visa honom i Vetlanda i september. Så jag kan rekommendera Allman efter mina erfarenheter.
hofi skrev:Han är undan Nytorps Jolly. Menade du hur min unghäst ser ut i benen? Han är helt korrekt i benen.
hofi skrev:Helt korrekt.