Alligator Fontaine - Voltaire - Ibrahim

Sv: Alligator Fontaine - Voltaire - Ibrahim

vad lustigt!! Tror att Volare är syster till ett av mna andra ston som jag nu köpt som ridhäst. Volare, har hon Voltaire-Lagano i sig?

Har inte Lisen henne?

Om det är den Volare jag tror så stämmer stammen! Hon är väl dock mörkt brun/grå? Hon gick åtminstonde förut under smeknamnet Vimsan. Underbar liten häst! =)
Erika Lickhammer red henne innan hon flyttade till Holland, men har dock ingen koll på vem som har henne nu...

Furioso;Vilket sto har du, som hon är släkt med?

IBM 1 heter hon. Jättesöt!!

Hon har gått mkt internationellt men även i sverige lite tills hon var 7.5 år. Vinst tom 1.40. Sen har hon fått 2 quidam de revelföl o sätts nu igång men hon är inåttad. (E. Mid West Ibi Light).

Då har jag tyvärr aldrig träffat henne..! Hon såldes innan jag jobbade där...
Skulle du ha henne som ridhäst??? Synd i så fall, mamma är ju en riktig superförvärvare! Tror inte hon lämnat en avkomma som gått lägre än 1.40, men det har du säkert koll på redan! ;)

Till TS ursäkta lite trådkapning!

IBM 1 heter hon. Jättesöt!!

Hon har gått mkt internationellt men även i sverige lite tills hon var 7.5 år. Vinst tom 1.40. Sen har hon fått 2 quidam de revelföl o sätts nu igång men hon är inåttad. (E. Mid West Ibi Light).

Då har jag varit med och ridit in din häst, hos uppfödaren. Otroligt söt och feminin :)

Och jag tror att Erika Lickhammar redan Volare åt uppfödaren, red ganska många av hennes andra hästar där strax innan hon åkte. Men det var efter jag jobbat där så har lite dålig koll.

/Camilla

åh va roligt!! Just nu kallar vi henne för bmi då hon år på rehab hos en vän då hon blev halt efter felskoning men hon ar fin.vår volare fin kanske jag borde välja niveau om han nu ger bra ben..

Det kan bli mycket fart med Furioso x 2? :D
Jag hade nog spätt på lite till innan.
mvh

Och jag har faktiskt bara (vad jag kommer ihåg) träffat motsatsen, stora rejäla grova e. Voltaire (har tittat på en del i Danmark då de använde honom ganska mkt där men lade faktiskt ner projektet att hitta en sådan just för att alla jag såg var för grova för min smak och jag tog för givet att det var så han nedärvde sig och slutade därmed att titta efter en sådan) :confused:

Det du beskriver er inga typiske Voltaire-avkom. MEN, dom hade ju en egen Voltaire i Danmark, en tyskfödd, som har många avkom. Kan det vara dom du har mött på? Jag ser at hollandska Voltaire har 67 registrerade avkom, medan den andra har 396.

nej, blir det linjeavel på furioso? Jag här en hingst som säljs nu som ar linjeavlad på furioso ö han år riktigt fin!

Jag rörde nog ihop det!
Trodde du menade att du hade ett Voltairesto som du var sugen att lägga Niveau på.
Jag har dubblat Furioso, kalasresultat men inget jag kommer göra om inom överskådlig tid.
Men nu har ju gamlemärren fått gå in i viloboxen från fölandet, och den andra meriteras, så det är inte aktuellt för ögonblicket.
mvh

jo, jag här funderat på att linjeavla på voltaire på mitt voltairesto. Vill höra först vad andra tycker! Min hingst år ju bara 2,5 år så där vet jag ju ej hur det blev ridmassigt.

Så berätta!hur blev det?

Jag kan starta en ny trad el du slipper jag förstora denna ytterligare!här bara min iPhone nu

Ursakta trad kapningen!

Jag har en bror till din häst. Heartbeat-Voltaire-Ibrahim. Han är 1,5år och väldigt trevlig. Mycket bra i huvudet och trevlig att hantera. Snygg häst med ett litet huvud och en bra resning. Hans mamma även din häst mamma är ett snällt sto. Något tung kanske men verkat inte ha nedärvt det.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka