Alli Unn sadeln, vicken sorts passer den på?

Sv: Alli Unn sadeln, vicken sorts passer den på?

Jag hade en AlliUnn Exclusive. Jag har svårt att tänka mig att den passar någon häst. Den är väldigt smal och lång, med utstickande bossor bak.

Den är skön att sitta i, men jag har som sagt avårt att se att den skulle kunna passa någon häst. Tyvärr.

//julia

Sv: Alli Unn sadeln, vicken sorts passer den på?

Precis, för det var en sådan jag har kollat på... Den her var ett år gammal. Men jag tycker inte dem sticker ut så mycket bak? Tycker den ser rett kort ut. (Bara sett bild av Exclusiven iofs.) Hur gammal var din sadel?

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
864
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka