Allergiskt häst!

M

Merca

Min häst har allergi, (han rycker med huvudet) och är väldigt känslig mot flugor och sånt. Detta gör det väldigt svårt, nästan helt omöjligt att rida ute (i skogen och sånt) då han är hemskt irriterad över alla flugor och sånt som triggar igång ryckningarna. Har provat nostrilvet som inte fungerar, rida med mulnät osv.

Ingen som känner igen sig och kan dela med sig med tips och sånt? Vill helst slippa o behöva rida i ridhus/paddock varje dag bara för att det är mycket flugor ute :(

Sv: Allergiskt häst!

Flugmedel Artikelnr. 810080 ...hööks art nr.. ....kanon bra ...!! det e dyrt men det e värt VArJE öre ... håller bort allt!! min hästar har aaaaldrig varit så lite bitna som i år!!! Mycket lugnare och mer harmoniska att rida.... stoet står still vid uppsittning... oooomöjligt i fjol!

Luktar angenämt inte kladd bara spraya på enligt intruktionerna..... kanske ta på borste och borts lite runt ansiktet :) funkar på unghästen som tror spary e orm som man ska rymma från...he he

finns i lantmannas ord sortiment!

Sv: Allergiskt häst!

han är allergisk mot trädslag och kvalster :) Han är troligen en headshaker också då allergi oftast inte är anledningen till att de rycker :<

ska prova equiwinner, kan höra av mig när jag fått resultat! =):):confused:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar