S
SarahOlofsson
Jag misstänker att min häst får i sig något som han inte mår så bra av eftersom han har fått knutor och några konstiga svullnader. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att kunna utesluta vad det är. Vi flyttade till det här stallet i slutet av sommaren och då var allt bra men efter installningen från sommarbetet började Dixy att få problem med ögonen o trots upprepade behandlingar blev han inte bra förren jag testade att byta ut halmen (finns två olika sorters halm på gården). På några dagar blev han helt problemfri. För några veckor sedan började det med små svullnader och knutor på huvud, hals och rygg. Han äter korn och betfor som han "alltid" har gjort så jag tror nog inte att problemet ligger där utan antingen är det nog ensilaget eller något i hagen... Det är ingen akut o han är inte dålig, möjligtvis lite tröttare men ingen feber. Vad tror ni??? En annan häst i stallet fick en väldigt kraftig inflammation på tarmen för några veckor sedan som tydligen kan komma av dåligt grovfoder...