Allergishampo?

C

Cernika

VAr i djuraffären häromdan. Där fanns nån form av shampo för katter och hundar som skulle ta bort det som gör människor allergiska. Nån som testat det? Tror ni på det? Är det bra?

Kanske man kan använda det om man har fest nångång för varenda kotte är ju numera allergisk.

Sv: Allergishampo?

VAr i djuraffären häromdan. Där fanns nån form av shampo för katter och hundar som skulle ta bort det som gör människor allergiska. Nån som testat det? Tror ni på det? Är det bra?

Kanske man kan använda det om man har fest nångång för varenda kotte är ju numera allergisk.
Har jag aldrig hört talas om. Men det kanske funkar tillfälligt om man har en allergiker på besök. En förutsättning är ju att katten finner sig i att bli badad.

Petal Cleanse... jag tror inte det har bättre effekt än att stryka av katten med en fuktig trasa varje dag faktiskt.

Jag har sålt katter till allergiker varav en är väldigt allergisk och hon har inga problem med allergin så länge hon torkar av katten med en varm, fuktig trasa varje dag. Det är deras mysiga dagsrutin, ägaren mår bra av det och katten stormyser när hon blir tvättad. :D Huden tar inte heller någon skada när man bara torkar av.

Att öht. bada en katt tar ju bort ungefär 80% av allergenerna oavsett om man använder schampo, specialmedel eller inte.

Jag prövade det när jag var ilag med min fdkille som va jätte allergisk. Han tyckte inte han mäskte någon skillnad. Men han va allergisk mot saliven hos katter och inte pälsen.

har provat allerpet..ingen funktion.

badar hundarna varje veckaoch städar mkt ordntligt smat medicinerar tufft.funkr bättre

Jag prövade det när jag var ilag med min fdkille som va jätte allergisk. Han tyckte inte han mäskte någon skillnad. Men han va allergisk mot saliven hos katter och inte pälsen.

Det är oftast saliven man är allergisk mot. Och katten slickar sig ofta därför finns dessa allergener i pälsen. Bad sköljer bort en stor del av allergenerna.

Som svar på föregående inlägg att Petal Cleanse inte skull fungera:

Jag har en 3-årig Devon Rex-hona som jag tyvärr har varit allergisk mot hela tiden jag haft henne. Jag äter antihistatminer och tar ögondroppar och kortison-nässpray, och klarar mig därigenom hyfsat. Jag har även badat henne en gång per vecka under dessa tre år, vilket har hjälpt lite grann för stunden men tyvärr inte speciellt mycket.

Men nu har min pojkvän också börjat uppvisa allergisymtom så vi gick till djuraffären och frågade om det fanns något medel.

Så fick vi tassarna på Petal Cleanse och gick direkt hem och bredde ut medlet över kattens päls. Det har nu gått 1 vecka och vi har gjort två behandlingar, och jag kan REDAN borra ner näsan i hennes päls utan att känna någon allergi över huvud taget! Och min pojkvän känner heller ingenting.

Så... visst fungerat medlet som utlovat. Går inte att jämföra med att bada katten - som bara ger en marginell reducering av allergen (enligt mig).

Äntligen är räddningen för kattälskande allergiker här! :banana:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 568
Senast: Capybara
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar