Det har legat och grott i mig ett tag att min ena hund kanske lider av någon form av allergi. Senaste veterinärbesöket så höll veterinären med mig om detta. Till saken, har en salukitik på 1,5 år som har varit ett "måndagsexemplar" sedan tidig ålder hos oss. Vi bytte från hennes valpfoder till Standardt när hon börjat klia sig lite väl mycket, det blev genast lite bättre. Men öronsvamp, problem med analsäckarna/klåda i det området och nu alldeles senast rosa mungipor och svamp i tassen har fortsatt. Tidigare har vi bara fått rådet att behandla vad jag nu förstår är syptomen.
Vi tänkte börja med att byta foder, köpte idag en säck Specific hos vet. Men sen började jag och sambon tänkta att det kanske räcker med att byta till ett "mildare" foder som tex Standardt vilt. Tikens allergiska symptom är mycket lindriga enligt både oss och veterinären. Vi har också insett att problemen blev rejält värre med leversnittarna hon fick. Redan efter en dryg vecka med bara foderkulor så har hon blivit bättre. Erfarenheter och tips är väldigt välkomna!
Vi tänkte börja med att byta foder, köpte idag en säck Specific hos vet. Men sen började jag och sambon tänkta att det kanske räcker med att byta till ett "mildare" foder som tex Standardt vilt. Tikens allergiska symptom är mycket lindriga enligt både oss och veterinären. Vi har också insett att problemen blev rejält värre med leversnittarna hon fick. Redan efter en dryg vecka med bara foderkulor så har hon blivit bättre. Erfarenheter och tips är väldigt välkomna!