gullsanmullsan
Trådstartare
Hej tänkt köpa en häst men har den bara på prov eftersom han hostar. Han gick inte igenom vetbes utan vi tog hem honom på fabrol 10 dgr och promenadridning, efter att varit utan medicin 1 dag så hostade han igen. En annan vet tigs ut för nytt hostretningsprov, som han givetvis inte klarade, hon sa fabrol och ventolin 3 veckor, promenadridning i 4, sedan igångsättning. Blodprov visade förhöjda halter av eosynofiner, vilket kan bero på allergi. Enligt vet tar jag en risk om jag köper hästen. Hon tyckte att det borde påverka priset, tycker inte säljaren, som säger att han hostar ju så lite och har aldrig hostat förut. Hämtade inte ut medicinen idag, funderar på att helt enkelt lämna tebax honom bums! Slutar han hosta så är det ju ingen garanti för att det inte kommer tillbaka? I övrigt är hästen perfekt för både mig och min dotter
fick fortsätta ha honom på prov i ytterligare fem veckor. Är jag alldeles dum i huvet om jag hämtar ut medicinen i morrn och köper honom om hostan går över? Ska jag va efterklok så skulle vi väl inte åkt tillbaka till honom eftersom han hostade första gången vi var där...
Senast ändrad: