ufot

Trådstartare
En av mina arbetskamrater är allergisk mot katter vilket ställer till problem då han inte kan vara i närheten av mig.

Jag har själv två långhåriga katter som för tillfället är i fällningsperiod vilket gör att det är katthår precis överallt. För egen del är detta inget problem men min arbetskompis känner av sin allergi allt mer.

Finns det något att göra?
Jag rollar av kläderna varje dag och har dem i en särskild garderob som katterna inte få komma in i. Alla kläder tvättas oftare än vad som egentligen är nödvändigt.

Har vissa funderingar på att ha en uppsättning arbetskläder som BARA används på arbetet och tas av direkt jag kommer hem. För tillfället ha jag inte ekonomi för att köpa nya kläder så har någon tips på vad jag kan göra tillsvidare?
 
Sv: Allergi

Allergier känns av mer nu när det redan har blivit mycket pollen i luften. Om din arbetskamrat inte äter allergitabletter bör han göra det. Du gör redan vad du kan för att ta hänsyn. Allergin är trots allt hans problem och inte ditt. (Jo, jag är själv allergisk.)
 
Sv: Allergi

Att byta om och ha särskilda jobbkläder låter som en bra idé tycker jag. Det har jag, trots att jag inte har allergiska arbetskamrater. Med 4 långhåriga katter går det inte att vara katthårsfri på något annat sätt på jobbet.
 
Sv: Allergi

Behöver du verkligen köpa en extra uppsättning bara för att kunna ha andra kläder på jobbet? Jag äger inte många par byxor, men har aldrig samma kläder på mig ute som hemma (bla pga allergier). Det är i mina ögon inte så besvärligt att lägga ett par byxor och en tröja på jobbet och bara ha där. När man klär på sig hemma drar man ju med sig allergener hur man än gör.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
1 012
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 609
Senast: Liten
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 063
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp