Allergi - zonterapi

Terja

Trådstartare
Vet inte vart tråden ska ligga men jag chansar på hund då det rör hundägande, flytta den gärna om den ligger fel.


Jag och min sambo är lite sugna på att skaffa hund men jag är allergisk mot katt och gräs och lite hund. Har hört mig för lite och flera jag pratar med har sagt att zonterapi kan hjälp om man har allergi.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Tips/råd om man är allergisk och ändå vill ha hund. Är jättesugen men vill inte stå där en dag och vara tvungen att lämna tillbaka hunden för att det inte fungerar med allrgin... :(

/Gardrut
 
Sv: Allergi - zonterapi

Är det någon som har erfarenhet av detta? Tips/råd om man är allergisk och ändå vill ha hund. Är jättesugen men vill inte stå där en dag och vara tvungen att lämna tillbaka hunden för att det inte fungerar med allrgin... :(

/Gardrut


Någon som har provat zonterapi för allergi?
 
Sv: Allergi - zonterapi

när man är allergisk mot pälsdjur är man allergisk mot saliv, "mjäll" eller pälsen. är man allergisk mot pälsen kan man klara av en viss sorts päls men inte en annan. min sambo är allergisk mot allt möjligt, inklusive hund. men vi har en dvärgpinscher och en amstaff/pitbull som han inte lider av. visst kan de bli lite jobbigt å gnugga runt ansiktet i pälsen en bra stund men vanligt gos och så funkar bra. han tål inte pappass samojed, hans systers schäfer osv.

så du kan ju testa med olika hundar vad man kan tänkas tåla. sen så finns det ju dom som går på medicin hela tiden för att dom inte är villiga att ge upp hundägandet.

så behöver man ju kanske inte ha hunden i sovrummet tex. och så får man se till ayy städa någorlunda bra och vädra lite då och då.
 
Sv: Allergi - zonterapi

Serien bullshit?

Det beror väl på om man tror på det eller inte. All medicin här i världen ö
är inte äkta, mycket är placebo också!
 
Sv: Allergi - zonterapi

OK, jag har inte reagerat på min systers blandrashund (rottis, sankt bernard, leonberger etc.) och inte på kompisens borderterrier. Är dugen på en tollare men vet inte hur de är för allergiker.
 
Sv: Allergi - zonterapi

Är själv allergiker mest mot katt,så hundskaffandet var ett lotteri.Men har nu haft hunden ca 1 ½ år.Har inte känt av nånting.
Men äter då dagligen allergipiller,inte mot djurallergi utan mer för klåda.
Vet inte om det har någon inverkan på pälsdjursallergin. Men med katter är jag inte allergisk mot alla katter.utomhuskatter går bra.men inomhuskatter är förödande.Gula katter kan jag inte ens titta på förräns näsan börjar rinna,det kliar på hela kroppen och andningsvägarna käänns trängre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp