allergi fria hundar

Sv: allergi fria hundar

Jag tror inte det finns några som är HELT fria.
Pudel eller kinesisk nakenhund är väl några raser det brukar tipsas om som bättre än andra.
Men det finns ju allergiker som klarar vissa hundar av en ras men inte andra, så det är indiviuellt mellan hundar också.
 
Sv: allergi fria hundar

Jag har hört att Pumi ska vara väldigt "allergivänliga". Träffade en helt underbar liten pumivalp på 8,5 vecka igår. :love:
 
Sv: allergi fria hundar

Även softcoated terrier och bichon frisé sägs vara allergivänliga.
 
Sv: allergi fria hundar

soft coated som någon skrev, och även lagotto romagnolo. vet dock inte hur "SÄKRA"
 
Sv: allergi fria hundar

Det beror ju på vad man är allergisk mot? Finns flera olika saker man kan reagera på, päls, saliv, utsöndring osv.

Mamman min tål absolut inte schäfer, pudel och terrierraser. Syrrans Shiba går bra sålänge han inte slickar på henne.
 
Sv: allergi fria hundar

irish soft coated weaten terrier fäller inte päls på samma sätt som andra hundar, man måste borsta hunden för att den ska ramla ut. Hunden hårar alltså inte ner överallt. Detta gör att dom är ganska allergivänliga :) mer eller mindre samma sak med alla hundar som trimmas skulle jag tro
 
Sv: allergi fria hundar

min lillebror klarade av pudel när han hade allergi,men nu har allergin "växt bort" så nu klarar han även andra hundar,och andra djur överhuvudtaget..
 
Sv: allergi fria hundar

Tibetansk terrier listar SKK som en av dom raserna...

även dom övriga raserna som dom andra har nämt, det bästa är om du får åka till uppfödaren och testa, men tänk på att en valp oftare är starkare i lukten och därför kan en del som tål dom vuxna djuren inte tåla sin valp.
 
Sv: allergi fria hundar

*KL*
West Highland White Terrier!
Även kallad Westie, ska vara sk allergivänliga! :)
 
Sv: allergi fria hundar

Om man som pälsdjursallergiker vill skaffa hund så ska man först och främst göra ett pricktest med olika hundpälstyper.

Sedan vänder man sig till en uppfödare av den rasen man är intresserad av och berättar, är det en kennel som ligger nära så brukar det inte vara något problem att besöka kenneln ofta under en period för att se om man ändå reagerar på pälsen.
 
Sv: allergi fria hundar

det är min pappa som e allergisk.. ska kanske gå på ett hund gymnasie och ska då ev skaffa en hund att ha där, men som ska följa med hem på helgerna..
några mer förslag!
 
Sv: allergi fria hundar

amerikansk cocker spaniel ska varaganska allergi vänliga.. vet att min kompis som är allergisk mot allt som har päls ungefär.. blir akutsjuk. klarar våra amrisar jätte bra och även en slags terrier som jag inte kommer ihåg vad det är för ras..

jag är också mild pälsallergiker och jag sover med 3 amrisar i sängen varje natt utan problem..


Men det där med allergi är ju induvidiellt.. nån allergiker kanske kan ha den rasen medan en annan blir sjuk av samma ras!
 
Sv: allergi fria hundar

Jag tror det gäller alla trimraser eller strävhårigs hundar.
Men jag har iaf märkt att flera som är allergiska inte reagerar på Harley o Douglas (westie och strävhårstax):idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 246
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp