allergi fria hundar

Sv: allergi fria hundar

*kl*

Jag är astmatiker och allergiker, jag har en wheaten terrier.

Har även hört att många tål bedlingtonterrier.
 
Sv: allergi fria hundar

Dvärgpinscher klarar många allergiker av.

Min sambo är allergisk men klarar av våran dvärgpinscher.
 
Sv: allergi fria hundar

Yorkshireterrier är allergifria, det är många som är allergiska som klarar av dessa hundar..
och det är jätte trevliga små hundar:)
 
Sv: allergi fria hundar

stod om detta i en hudntidning jag läste i förra veckan.
Kinesisk nakenhund, nakenhundar överhuvudtaget, bichon sen minns jag inga mer :p
italiensk vinthund borde vara allergivänlig.
briarden sägs vara allergi vänlig men det tycker då inte jag :D
syrrans kille är allergisk. VÄLDIGT. men grannens boxer går bra fast inte våran labbe elller briard.

beror nog på vad man är allergisk emot hos hunden. om det är mjällen, eller pälsen eller det som huden avsändrar.
 
Sv: allergi fria hundar

han tål våran andra hund som e blandras mellan yorkshire terrier/ cairn terrier/ lhasa apso. han fäller inte utan man får borsta bort pälsen:idea:
tror ni att han kan tåla pudel?
 
Sv: allergi fria hundar

Det finns inga helt "allergifria hundar".
Alla hundar bär på allergener, men olika mycket.
Se för guds skull att omgås mycket med en hund av den ras du funderar på innan köp, så det inte blir tvunget att omplacera pga allergi... Finns så många sådana redan.
 
Sv: allergi fria hundar

*lånar*
Vill också bara lägga till att man även i sådan här sammanhang måste fundera på vad man ska ha hunden till, innan man bestämmer sig för en viss ras bara för att den ska vara "allergivänlig".
Vissa av de raser som nämts behöver arbeta mycket mer än de andra, tex.
 
Sv: allergi fria hundar

jag vill ha en hund till agility träningar och ev. tävlingar och även lydnad..ha med till hästen och som sällskapshund, kompis..alltså lite allt till allo
 
Sv: allergi fria hundar

jadå det e klart att jag inte tittar mej blint på hunden bara för att den e allergivänlig:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 246
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp