Alla ni med Coonisar!! *bildtråd*

MrsScabtree

Trådstartare
Nu vill jag se alla bukes coonisar (Maine coon)!
Jag har precis tingat en röd hane till min mamma och väntar själv en egen efter samma föräldrar i kommande kull. Jag själv har tyvärr ingen bild då kurren bara är 3 veckor gammal. Det får bli en egen tråd ;)

Beskriv gärna era coonisar, vilket katteri de kommer från, användning, vad de äter för foder, men först och främst bild!

Jag vill veta allt!:D

Sv: Alla ni med Coonisar!! *bildtråd*

Här kommer några bilder på min Maine Coon Nero. I stamtavlan heter han Frans och hans uppfödare har inget reg. stamnamn. Han är min älskling och den finaste katten i världen!

nero37.jpg

nero39.jpg

nero41.jpg

nero42.jpg

Användning? Tja, han tar sin roll som arrogant och egensinnig katt på stort allvar! Men eg. tycker han om att bli klappad och kliad under hakan, men det vill han inte alltid erkänna. Han har en väldigt speciell personlighet och det är helt fascinerande att dela hushåll med honom!

Han äter Mjau tetror (burkarna smakar tydligen urk) samt Orijen torrisar.

Visst är han en snygging! :)

Han väger mellan 7,5 och 8 kg. Det beror på lite. De gånger han har vägts in hos veterinären har han legat på typ 7,7 och liknande. Jag tror att han är färdigväxt nu vid ca 2,5 års ålder men det är möjligt att han kan bredda sig lite till och ev. lägga på sig lite mer hull när han blir äldre. Som det är nu är han lagom i hullet men åt det smalare hållet.

Här är några bilder som kanske visar på hur stor han är. Ett hett tips är att köpa ett stort och stabilt klösträd med stora hyllplan. Lättare sagt än gjort iofs. Jag har ett kattens no 1 som är rejält stabilt. De billigare träden knäcker han när han häver sig upp på hyllplanen. Å andra sidan är hyllorna för små för en välväxt herre som jag, hälsar han...

nero43.jpg

suddig.jpg

Här är några bilder som kanske visar på hur stor han är. Ett hett tips är att köpa ett stort och stabilt klösträd med stora hyllplan. Lättare sagt än gjort iofs.

Nej nej nej..det heter "pappa ska bygga"..:p

Va trevligt! :)

Eftersom Simpson bara är hälften kommer han inte från någon katteria.
Mamman var Main Coon och hade varit ute på "äventyr" och någon stor grannkatt hade varit framme. :p

Simspon är 5 år och en stor herre, väger 5-6 kg, och får alltid kommentaren: "Vilken stor katt!! :eek:" när någon ny träffar honom.

Pratsam och social, men vill bara mysa på egna villkor.

Favoritplatsen är högst upp i klästrädet.
Här tillsammans med "brorsan" Beckham, vanlig huskatt.

10035455.jpg

Jag har maine cooner :)
Finns ingen härligare ras :love:
här kommer bild bomb :banana:
FIN*Starmakers Mr Moonlight (es22)
238-3812_IMG.JPG

DK*Gacias Duchess(fs09)
238-3820_IMG.JPG

S*Anne Dotts Paloma(gs0923)
SAnne%20Dotts%20Paloma.JPG

S*Corona(f0922)
238-3838_IMG.JPG

Jag har två underbara coonisar som är snart 7 månader. Kullsyskon som kommer från Norrköping. Dom är "bara" sällskap och sin mammas kelgrisar :love: Hanen är helt klart sällskapligast, ligger som en pälsmössa på min kudde ovanför mitt huvud hela nätterna. Inte så bekvämt men ack så mysigt! :rofl:
Här kommer bilder på guldklimparna
2007_06300017.jpg
Chico..

..och Tilly!
2007_05100004.jpg

//aemaria

Superfina!

Jag ska snart åka och hälsa på kurrarna igen och då kommer kameran med i högsta hugg!

Bildbomb!

Nu kommer bilder på mammas blivande katt Alzero! (hämtas om 3 v)

Mor; IDP*Urs` Queue Créme d0922.
Far; S*Midsommarbacken James n22.

Copyright Lina Henriksson och Tomas Eriksson på bilderna!

mrs_scabtree

mrs_scabtree

mrs_scabtree

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 294
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 368
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 665
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden