Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
maja.maja skrev:Jag kanske har dömer människor för snabbt. Men jag dömer endast de människor som ger mig en dålig kommentar i att jag har en fruktansvärt dålig häst och att jag förnedrar mig själv i att ha med honom på en hopptävling.
Det handlar ju om olika raser. Vilka raser skulle få ingå i det gemensamma förbundet? Handlar det bara om Svenska Halvblod, Varmblodig Travare och Engelskt Fullblod? Alla andra då? Vad är det för fel på att ha olika stamböcker?maja.maja skrev:Varför kan inte Svenska Hästavelsförbundet och STC samarbeta när det gäller hästarna. För hur som helst så förstör det väl inget om alla hästar är samlade på en och samma plats oavsett om man är travare, ridhäst, körhäst eller galopphäst.? Eller gör det?
maja.maja skrev:Jag tycker inte att man ska blanda ihop en massa raser, inte alls. Det ska vara renrasigt. För de ska inte bli sönderavlade.
maja.maja skrev:Det jag menar när jag skrev att varmblodstravare inte är välkomna på ridtävlingar är av andra ryttare som rynkar på näsan och pratar skit om rasen. Att de ger kommentarer som "hur kan du förnedra dig så att du har en vbl travare med här", "det enda pris din häst kan få är väl i dumhet", eller "varför ska du låta andra lida genom att ha den där saken med som endast kommer att förstöra för alla". Av de sakerna så ser jag att travare inte välkomnas av alla. Jag vet att hästarna får vara med och tävla oavsett stam i ridtävlingar. Men det är synen man har på travare. Tycker att det är synd att de inte accepteras av fler människor. För själv så tycker jag att det är en underbar ras som passar utmärkt som ridhäst. Man behöver inte älska och ha en travare, men man måste acceptera rasen och välkomna den in.
Nafayette skrev:Men en sak ska du ej glömma:
Zebran ÄR randig och FÖRBLIR randig.
Likaså travaren.
AM
lektra skrev:De var ju de jag menade med att den ska kunna mäta sig exteriört och gångartsmässigt mot halvbloden, vilket den inte kommer att göra