Det slår mig ibland att många hästägare verkar så himla händiga! Man bygger div. saker, kör traktor o motorsågar utan problem, kör miltals med hästtransporter själv.
Så himla händig är jag inte, men jag är inte rädd för att hugga i och mycket kan man lära sig. Med hjälp av min pappa har jag byggt det mesta på vår ligghall. (och äldste sonen fixade taket för det är så högt). Köra traktor kan jag inte, men skulle nog lära mig om jag provade. Motorsågen överlåter jag till sambon, men vanlig handsåg kan man göra mycket med.
Att röja i hagar o slå ner hagstolpar med järnspett är inga problem.
Nej. Det är ju bara att spetta och slå ner stolparna.
Alltså är ni uppvuxna med sånt eller har ni lärt er som vuxna? Själv är jag född mitt i stan o har inte varit i direkt närkontakt med vare sig järnspett eller traktorer
.
Jag är uppvuxen mitt i centrala Karlstad, men det hindrade inte mig. Lärde mig mycket på ridskolan och sen får man ta hjälp när det behövs och lära sig mer och mer under tiden.
Inte ens hästtransport kan jag köra! Blev mest lite nyfiken o höra hur ni lärt er allt detta?
Transport är ju bara att lära sig köra. Sunt förnuft. Mjuka växlingar, lugna och vida svängar osv. Be om hjälp och fråga så mycket du kan för att få veta mer. Vissa saker kan du säkert göra själv sen och det som du inte vill ge dig på får du be någon annan att göra. Träna på. Du lär dig!!