alla fästingkunniga - se hit!

S

saraah

Har nyss plockat bort en fästing från ljumsken på hunden. Det var rött runtom, stort som en 50öring ungefär. Hört att det kan vara tecken på borrelia? Det blev rödare när jag plockat bort den, men det är väl naturligt? Han hade ingen feber.
Någon som vet?

Sv: alla fästingkunniga - se hit!

Klart att det kan bli rött, det är ju ett okänt objekt som först borrat sig in i huden och sen dras bort hastigt. Vad händer på dig själv om du t ex pillar bort en sårskorpa? ;) Det kan även vara som en lite större, röd svullnad runt om men inte har mina hundar råkat ut för borrelia för det.

Sv: alla fästingkunniga - se hit!

Ja, fast han har aldrig blivit röd förr... Så detta är ju något som avviker från normen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 210
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka