Alla dessa nya sadlar

Blossi

Trådstartare
Vi har idag en Stübben Bennis Harmony som legat bra. Men nu har den börjat åka fram på pålle.
Vad finns att välja på till hästen som är överbyggd men har inte jättkort rygg?
Vår Stübben har varit helt ok i fem år men verkar inte passa längre. Den är, om jag inte missminner mig en xw och 17,5 lång.
Tips på vad vi ska kolla på tar jag tacksamt emot.

Sv: Alla dessa nya sadlar

Om sadeln har passat bra i fem år men nu inte gör det längre kanske det bara är en omstoppning som behövs?

Sv: Alla dessa nya sadlar

Ja, precis som Moli skriver - den behöver nog stoppas om. Jag har själv en Bennis Harmony som jag också är mycket nöjd med. Men den är ullstoppad och efter 5 år behöver den nog en genomgång. Åk med den till en duktig sadelmakare och du har en ”ny” sadel för en ringa peng! :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 337
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka