Krati
Trådstartare
Jag kan knappast varit ensam om att ha fått (och får) en massa kommentarer under graviditeten och nu även efter.
Hade vart kul att veta vad andra fått höra för "intelligent".
Under min graviditet så mådde jag något så helvetiskt illa, var inne på sjukhus och fick dropp en vecka. Under den perioden ringde min kompis och föreslog en joggingtur.. "du måste ju rycka upp dig!" hm, jo tack. Att ta sig från sängen till toan var en utmaning.
En jobbarkompis var hygglig nog att vräka ur sig "herregud, du kommer ju se ut som en padda när det är dags!"
Jag svarar "hehe.. Jo jag har väl kanske blivit ganska stor" (då tyckte jag inte ens att jag var så stor men det såg ju hon till att jag fick veta.
"stor, ja.. Du är ju riktigt tjock!"
Sedan sa hon även till vikarien att jag skulle gå på "elefant-ledigt". Alltså??!
Kan ju meddela att jag gick upp 20 kg och var normalviktig innan.
Sen tror man att kommentarer är slut när bebisen kommit. Nä, då kommer det mer.
"ska han äta igen??"
"du skämmer bort honom!"
"du får vara lite tuff mot honom!"(??)
"låt honom skrika.."
Hade vart kul att veta vad andra fått höra för "intelligent".
Under min graviditet så mådde jag något så helvetiskt illa, var inne på sjukhus och fick dropp en vecka. Under den perioden ringde min kompis och föreslog en joggingtur.. "du måste ju rycka upp dig!" hm, jo tack. Att ta sig från sängen till toan var en utmaning.
En jobbarkompis var hygglig nog att vräka ur sig "herregud, du kommer ju se ut som en padda när det är dags!"
Jag svarar "hehe.. Jo jag har väl kanske blivit ganska stor" (då tyckte jag inte ens att jag var så stor men det såg ju hon till att jag fick veta.
"stor, ja.. Du är ju riktigt tjock!"
Sedan sa hon även till vikarien att jag skulle gå på "elefant-ledigt". Alltså??!
Kan ju meddela att jag gick upp 20 kg och var normalviktig innan.
Sen tror man att kommentarer är slut när bebisen kommit. Nä, då kommer det mer.
"ska han äta igen??"
"du skämmer bort honom!"
"du får vara lite tuff mot honom!"(??)
"låt honom skrika.."