Alla dessa efteranmälningar

H

hästig

Jag vet att andra har skrivit om problemet med efteranmälningar förut, vad kan man göra åt det? Dagens tävling hade 25 efteranmälningar till första klassen. Det var en clear round för både Avd A & B hästar. Dom flesta hoppar ju ännnu en runda vid fel så det blev ju ca 25 starter plus ca 15 andra rundor som man inte hade räknat med. Jag blev så less på det att jag strök mig till andra klassen. Man är uppe 6 på morgonen för att vara där i tid för att sen ha en hel timme extra. Tröttsamt.

Sv: Alla dessa efteranmälningar

här i sthlm brukar man inte få efteranmäla sig på plats, så startlistor med alla efteranmälda finns alltid kvällen före, så då är man ju medveten om det iaf.
man måste ju inte tävla flera klasser om man inte vill vänta

Det hade varit jättebra om det hade varit så även här nere i södra Sverige. Det hade inte gjort mig något om det fanns efteranmälningar men inte senare än att de hann publicera alla startande kvällen innan. Då kan man ju planera när man behöver åka hemifrån för att vara framme i lagom tid.

man får väl försöka prata med arrangörer och framföra detta önskemål.....

Man kan ju göra en stor skillnad på startavgiften för efteranmälning så att folk anmäler sig i tid, dubblar eller mer! Har aldrig varit med om att det varit så många på någon större tävling så där är det nog inte så aktuellt men om man anordnar en mindre där man vet att risken är stor för "sista minutare" så kan man ju göra så.

Annars så skulle de ta ut anmälningstiden lite längre så folk som är sent ute hinner.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 364
Senast: alazzi
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023