Hästfolk svänger sig med väldigt många begrepp och jag lyckas inte alls lista ut riktigt vad ni menar Pinsamt men sant! För att jag (och andra oupplysta människor) ska slippa sitta och koncentrera oss på vad fikonspråket och kodorden innebär - så hjälp mig att fylla i listan!
De som kommer på fler ord som de vill ha en förklaring till postar frågor om dessa och så fyller vi hela denna tråden med en massa fikonord!
Det vore också JÄTTEBRA om ni, som förklarar vad orden innebär, även kunde skriva vilka kommandon (heter det hjälper eller liknande på hästar) som man bör använda!
Här nedan är de ord som jag vill ha förklarade:
Övergångar:
Öppnor:
Slutor:
Skänkelvikning:
Framdelsvändning:
Bakdelsvändning:
Sidoförflyttningar:
Halv halter:
Lösgörande övning: (gärna ett par exempel på lösgörande övningar)
Det är säkert massor av ord som jag har glömt att fråga om, men nu får alla fylla på och svara! Heja heja!
De som kommer på fler ord som de vill ha en förklaring till postar frågor om dessa och så fyller vi hela denna tråden med en massa fikonord!
Det vore också JÄTTEBRA om ni, som förklarar vad orden innebär, även kunde skriva vilka kommandon (heter det hjälper eller liknande på hästar) som man bör använda!
Här nedan är de ord som jag vill ha förklarade:
Övergångar:
Öppnor:
Slutor:
Skänkelvikning:
Framdelsvändning:
Bakdelsvändning:
Sidoförflyttningar:
Halv halter:
Lösgörande övning: (gärna ett par exempel på lösgörande övningar)
Det är säkert massor av ord som jag har glömt att fråga om, men nu får alla fylla på och svara! Heja heja!