Hej min mamma köpte sig en jättesnäll och trevlig ponny 2 veckor efter köp når vi skulle ta in de så hade hon ett litet sår på hasen vänster fram som slutede blöda men efter ca 30 minuter började hon bli halt efter 50 min kom vet och hon var jättehalt. I med smärtstillande ner tilll helsingborg och där konstaterades att hon hade stick sår in i ledblåsan så ledvätskan rann ut. De öppnade upp hon fick stå där i ca 10dagar Hämtade hem henne skulle stå inne ca 10-12 dagar till stygnen togs 3 dagar efer hemkommen hon skulle stå med stöd bandage till vi skulle på återbesök när vi skulle ha in henne i transport så tog det 3 timmar så vi kunde inte komma den dan var inne i ytransporten när vi skulle vara i kalmar på atg klininken. fick ny tid 3 dagar senare. Bandage togs av rätt så halt i traven skulle gå i lite mindre hage ute om dagarna .Ska tiläga röntgen bilder togs allt såg bra ut som det skulle hon trodde halt heten berodde på att mjukdelarna runt om behövde tränas upp att det berodde på det. Rekommenderade promenader vi har gått lite men hon är hovöm och vi tror inte hon går med på att hovis klämmer fast benet och skor. Plus det är alltid jag som få gå med henne och jag har 3 andra varav en 4 åring som kräver sin tid. Så jag hinner inte så ofta promenera. Då kom regnet hon stog i lera så vi öppnade upp paddocken så hon fick större yta samt slippa gegggan. Nu är det ca 4 veckor sedan hon var på atg hon är bättre men inte bra fortfarande rätt halt. Nån som har varit med omliknade kan hon nånsin bli fullt ridbar tips som man kan hjälpa henne att bli bättre. Vi ger bioglucasemin och dodson och horrells convalecent diet. Ringde vet på atg vi skulle hålla kontakt och berättade läget och hon ville att vi skulle ta ut vetetrinär om ca 2-3 veckor eftersom hon inte vill bli lastad sen skadan och se vad de säger. Hon går i ca 22*42 paddock plus ca en hage på 20*30 som löper ihop med varandra är dettta förtort hon har shettis til sällskap som hon ibland jagar när hon känner för det och det tyckte väl vet inte heller var så bra utan hon skulle väl inte springa så mycket. Tacksam för alla svar och tips