Alkoholfria drinkar?

FadeAway

Trådstartare
Nån som har några tips så här till nyår? Dels nått lite festligt när andra dricker vin (jag gillar inte vin alls så alkoholfria viner går också bort). Samt något till kaffet. Jag älskar baileys och dylika drycker men det får jag ju inte dricka nu. Finns det nått alternativ där med? Så det slipper bli kaffe med mjölk.

Sv: Alkoholfria drinkar?

Här är recept på hemmagjord Baileys, borde ju bli bra att bara skippa spriten :)
4dl grädde
1burk söt kondenserad mjölk
3½dl whiskey(rom eller vodka)
1msk.chokladsås
3tsk kallt kaffe

Det finns jättegod fransk alkoholfri cider på systemet! Nr 1803. Smakar vuxet och gott.

Om du gillar öl så är Nanny State (nr 1947) god.

Om du googlar på alkoholfri kaffedrink så hittar du en hel del förslag som ser läckra ut!

Jag gillar inte öl och är inte överdrivet förtjust i cider. De godaste cidrarna är de utan alkohol och då kan jag likväl dricka läsk :o

Kolla in juice och safthyllan! Köp några roliga fruktdrycker, kolsyrat vatten eller sockerdricka och ha i bär och ingefära!

Testa en barnvänlig San Francisco!
Apelsinjuice, päroncider och grenadine/alternativt San Francisco drinkmix som finns på flaska hos ica.

Om du kan få tag i Sövde-cider så skulle jag starkt rekommendera det. Det är världens godaste cider. Den är inte alls så söt som vanlig cider. Supergod att dricka till mat. Jag gillar varesig öl eller läsk, men just denna cider älskar jag. Sövde-cider kommer från orten Sövde i Skåne, Sjöbo kommun

Jag vet inte om det säljs nån annanstans än just i Sövde och på Tempo i Blentarp.

Hittade den här! Borde ju funka utan vodkan och smaken kommer ju ändå eftersom de är whiskyessens i!

Egen Baileys

5 dl grädde
7 äggulor
1 1/2 pkt florsocker
3 msk O´Boy eller efter smak – eller kakao
75 gr vaniljsocker
1/2 flaska whisky-essens
1 kvarting renat

Koka upp grädden och låt den kallna. Vispa äggulor och florsocker sakta. Tillsätt O´Boy och vaniljsocker. Tillsätt sprit, grädde och essens och vispa sakta. Drick och njut!

Det gillar jag med.

Schweppes Ginger Ale med lime, is och mynta är supergott.

mineralvatten med tranbärsjuicekoncentrat är en annan höjdare, gärna lite lime även i denna.

Tonic Water med -håll i er- lime och hallon.

Strawberry Daiquiris går också att göra.

Jag blev serverad en supergod alkoholfri Mojito för några år sedan, frågade inte om receptet men det kanske går att söka?

Vete sjutton om jag tillförde något vettigt med det inlägget :o

Systembolaget har också en alkoholfri dryck som heter Peach Pearl som är jättegod, finns också ett fräscht alkoholfritt mousserande jordgubbsvin.

Jag har köpt drinkmixar ett par gånger och blandat i bubbelvatten - Margarita och någon röd en som jag inte minns namnet på - det blir jättegott!

Det finns en 0,5 cider på systemet som är bra. Stowford Press? Inte sötsliskig.

Liknande trådar

Fritid I min familj har vi numera lagt ned det där med julklappar, men oavsett traditioner eller vad som gäller inom den närmaste familjen kan...
Svar
16
· Visningar
1 030
Senast: Sleepan
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 656
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 493
Senast: Vallmo
·
Skola & Jobb Jag behöver tips och råd. Idag jobbar jag i huvudsak med att bygga apparatskåp till olika styranläggningar. Men det är inte ovanligt...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Svarta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte