Alkoholfria drinkar?

Sv: Alkoholfria drinkar?

Jag gillar inte öl och är inte överdrivet förtjust i cider. De godaste cidrarna är de utan alkohol och då kan jag likväl dricka läsk :o

Alkoholfri cider på ICA är så söt så att det är som att dricka saft. Den alkoholfria cidern på systemet smakar riktig cider, den är nära nog torr inte hm läskig. (Jag har svårt att dricka riktigt söta drycker till mat).

Men ett annat tips jag faktiskt gillar är att ta ngn av de genomskinliga läsker som finns och blanda med 1/3 eller hälften mineralvatten. Då försvinner också den otäcka sötman till stor del, samtidigt som det blir lite roligare än bara mineralvatten.

Senast ändrad:

Hmmmm.... Om du kokar Baileys, borde den inte bli alkoholfri då? Som rödvinssås osv.

Man måste koka alkohol i timmar för att den ska försvinna. Var någon som gjorde test på vanlig glögg med alkohol, minns inte exakt men tror de kokade den i 3 timmar för att bli av med alkoholen. I en sås har du inte så mycket vin.

Känns rätt ovärt att köpa baylies och koka den oavsett :) Jag löste det genom att göra kaffemilkshake :d

Liknande trådar

Fritid I min familj har vi numera lagt ned det där med julklappar, men oavsett traditioner eller vad som gäller inom den närmaste familjen kan...
Svar
16
· Visningar
1 030
Senast: Sleepan
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 656
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 493
Senast: Vallmo
·
Skola & Jobb Jag behöver tips och råd. Idag jobbar jag i huvudsak med att bygga apparatskåp till olika styranläggningar. Men det är inte ovanligt...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Svarta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur