Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få hjärtklappningar under natten när jag druckit alkohol. Det är väl dock väldigt vanligt om man druckit sig full, men i dessa fall kunde det handla om två glas vin. Jag tränade mycket under hösten, mer än vanligt, och jag misstänkte att det kunde bero på det. Att kroppen helt enkelt inte har tillräckligt med energi kvar att hantera alkoholen på ett bra sätt. Nu tror jag min misstanke är bekräftad. Under december tränade jag nästan inte alls och det var inga problem att dricka alkohol. Nu när vanorna är på plats igen så är problematiken tillbaks. Igår kväll drack jag 3 glas vin på en middag och vaknade av att hjärtat rusade. Genom min sportklocka kan jag också se att den gett utslaget ”stress” under natten.
Så nu känner jag mig lite uppgiven. Träning är bland det viktigaste och roligaste i livet för mig. Annars är det mycket middagar, fester, vinluncher. Bubbel och babbel med tjejkompisarna. Sena kvällar och djupa samtal med svärmor över det sista glaset vin. Givetvis kan jag delta på allt sådant utan att dricka alkohol, det är nog mest att tanken på det just nu känns lite ovan. Sen kommer jag inte stå på en klubb kl. 5 på morgonen nykter, det är ju inte så roligt, så vissa saker skulle bli annorlunda utan alkohol.
Hur är er relation till alkohol? Hade ert liv sett likadant ut utan det, eller hade något blivit annorlunda? Hur hade det känts för er att sluta dricka alkohol helt? Jag vet att det ”rätta” svaret är att inget skulle bli annorlunda och allt skulle bli bättre, typ, men verkligheten kanske inte alltid ser ut så.
Så nu känner jag mig lite uppgiven. Träning är bland det viktigaste och roligaste i livet för mig. Annars är det mycket middagar, fester, vinluncher. Bubbel och babbel med tjejkompisarna. Sena kvällar och djupa samtal med svärmor över det sista glaset vin. Givetvis kan jag delta på allt sådant utan att dricka alkohol, det är nog mest att tanken på det just nu känns lite ovan. Sen kommer jag inte stå på en klubb kl. 5 på morgonen nykter, det är ju inte så roligt, så vissa saker skulle bli annorlunda utan alkohol.
Hur är er relation till alkohol? Hade ert liv sett likadant ut utan det, eller hade något blivit annorlunda? Hur hade det känts för er att sluta dricka alkohol helt? Jag vet att det ”rätta” svaret är att inget skulle bli annorlunda och allt skulle bli bättre, typ, men verkligheten kanske inte alltid ser ut så.