Alger är helt nytt

antiloop8

Trådstartare
för mig så därför vänder jag mig till er!

Jag flyttade min häst i helgen till ett ställe där vi hittade massor med alger (ishavs) som fortfarande går att ge. Eftersom att vi då tyckte att det var bättre att använda upp det innan vi gick på mineralerna (pelleterade) så tänkte vi höra om någon vet hur mkt alger man ska ge för att nå likvärdiga siffror som när man ger Grön (krafft) mineraler?

Alltså ex. 1 dl mineraler = .... ml alger.

Sv: Alger är helt nytt

kolla innehållsförtäckningen, står på påsen.

Ken bli för mycket jod om man ger full dos ishavsalger.

Alger usha har hört att hästar kan få fel på sköldkörteln av det....

nån mera som hört det?

Hej!

Om det är Alg-Börjes ishavsalger är rekommendationen 100gram till 500 kg häst. 100g=C:a 1 dl. Vi ger våra islandshästar 1 dl om dagen. Blötlägg gärna t.ex med betforen innan, så tillgodogör sig pållen näringsämnena bättre.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 639
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 271
Senast: Lillebjörn
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 208
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar