Hedinn
Moderator
Med viss modifikation, beroende på vad man haft för jobb och relevans för det man söker. Jag har t.ex jobbat med hästar i många år, på olika ställen, vilket jag klumpar ihop i CV:t idag. Skulle jag däremot söka något hästrelaterat skulle jag dela upp dem.En heads up bara. Ett personligt brev ska inte "vara personligt". Vi håller på med rekryteringar just nu på min avdelning och jag vet inte hur många vi har sorterat bort bara för att deras personliga brev är som ett brev till en vän.
Förenklat kan man säga att cv:et alltid ser likadant ut medan i det personliga brevet så framhåller du vad du kan bidra med till jobbet utifrån dina tidigare erfarenheter. Max 2 rader ska vara om ditt privata jag.
Annars stämmer det ju och jag har också suttit och läst minst sagt intressanta personliga brev...
@Tassetass Som övriga skrivit, skippa gymnasiet (och grundskola). Speciellt när du har eftergymnasial utbildning är ju det tidigare väldigt ointressant. Jag har själv varit som du när det gäller jobb, sökt jobb en gång (egentligen mest för skojs skull, då jag inte ansåg mig kvalificerad för jobbet). Jag skippade utbildning helt i CV:t och fick ändå komma på intervju. Det andra slog högre, helt enkelt. Nu fattar jag ju att du söker jobb som kräver helt annan utbildningsnivå, men i och med universitetet så ska inte gymnasiet spela roll och det finns garanterat ingen som reagerar på om man startar sitt CV först efter gymnasiet.