Aldrig mer skit sele...

MadicDomino

Trådstartare
Idag tänkte jag att jag kör i hagen lite för Candy skall komma ihåg grunderna med vår träning (endast skritt och inga skarpa svängar). Då kommer en påse flygande och Candy backar, gissa vad som händer, bukgjorden spriken+ bröstan samtidigt rockarden ramlar bakot (som tur har man hjälm) och jag flygger rätt in i trä staket :cry:! Har aldrig varit så mörbultad i hela mitt liv :( Fan vad hesmkt det var, ALDRIG ALDRIG MER SKITSELE!!!!! .. Hade till och med gått igenom sele (efter som funderat på sälja den som longerings gjord för billig peng) denna dagen och allt såg bra ut :(
Har ni varit med något likande ?

Frågan är nu hur jag skall göra, hästens ägare har ju sagt att hon skall köpa selen en dag, men jag vill inte värka på stridig... Eftersom annars kommer hela sommaren inte ha en ända körtur :mad: ! Hur skall jag "förhandla" med henne ?

Mvh
Eran Emma

Sv: Aldrig mer skit sele...

herregud så du håller på med dina selar :D Har du inte köpt en ny än? Hade ni inte bränt upp skit selen?

:smirk:

Idag tänkte jag att jag kör i hagen lite för Candy skall komma ihåg grunderna med vår träning (endast skritt och inga skarpa svängar). Då kommer en påse flygande och Candy backar, gissa vad som händer, bukgjorden spriken+ bröstan samtidigt rockarden ramlar bakot (som tur har man hjälm) och jag flygger rätt in i trä staket :cry:! Har aldrig varit så mörbultad i hela mitt liv :( Fan vad hesmkt det var, ALDRIG ALDRIG MER SKITSELE!!!!! .. Hade till och med gått igenom sele (efter som funderat på sälja den som longerings gjord för billig peng) denna dagen och allt såg bra ut :(
Har ni varit med något likande ?

Frågan är nu hur jag skall göra, hästens ägare har ju sagt att hon skall köpa selen en dag, men jag vill inte värka på stridig... Eftersom annars kommer hela sommaren inte ha en ända körtur :mad: ! Hur skall jag "förhandla" med henne ?

Mvh
Eran Emma

Det kunde ju ha slutat mycket illa det där.

Uppdatering :(

Pratat med hästens ägare och hon vill/kommer inte längre köpa ny sele, :cry: eller svägel (don't ask why :(). Hon kommer i stället reparera den gamla selen (som kommer gå på 800 kr)... Har försökt övertala henen med utan resultat! Så jag fyller år i Augusti så jag skall önska mig pengar till en egen sele + svägel. Och bytar jag häst tar jag bara av sväglen och tar med selen, orkar inte diskutera mer med henne om ny sele hon förstår bara inte, utan läger bara en kommentar "Jag har kört med den selen hur länge som helst och aldrig haft problem med den" Hon tänker heller inte längre skicka rockarden på renovering, så jag får väl ta hjälp av min underbara kusin som böjer skacklarna i rätt vinkel.

Mvh
Eran Emma

Det är just därför man INTE ska lägga pengar på andras prylar. köp eget. Det kan du ta med dig när du byter häst eller sälja om det inte passar nästa häst.
Kolla efter begagnade prylar. Finns många bra rockarder och selar ute på nätet.
Vill du ändå köpa nytt så kolla på www.jaboruder.se de har flera bra billiga vagnar. Deras version av Globus rockarden är stabil och bra (mina föräldrar använder den )

Spara kvittot på selen. Så hon inte påstår att den stannar med hästen.

Spara kvittot på selen. Så hon inte påstår att den stannar med hästen.

Ja det kan ju vara smart. Ha också något vittne på att det är din sele. Verkar inte vara en stabil person du lånar häst av :(

Liknande trådar

Körning Jag vill göra en lätt svägel som är lätt att ta av och BILLIG! Eftersom det inte är min vagn, och ägaren till vagnen vill inte sätta...
Svar
16
· Visningar
4 809
Senast: minternet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka