Aldrig mer Libero!

Sv: Aldrig mer Libero!

Öh, jag vet inte ens vad vi använder för märke just nu, köper olika (Pampers, Librero, Huggies) och alla funkar bra :o. En gång köpte vi föresten hem Coops blöjor, men dom hade ju knappt någon resår = sämre passform.

Vilka byxblöjor är bäst? Lång och smal 1.5-åring.. Tänkte prova sådana då det är rena kriget här hemma vi varje blöjbyte :D.

Vi hade Pampers när dottern var nyfödd, men de satt inte bra på henne så vi testade Libero. Sedan dess använder vi bara Libero. Vi byter blöja vid 19.30 och sedan när hon vaknar på morgonen vid 9 och de har aldrig läckt! Hon har aldrig haft problem med röda prickar eller något annat så det finns ingen anledning för oss att byta.

Jag tror du har använt fel storlek eller så är helt enkelt ditt barn byggt på ett för Libero opassande sätt. Har hört att de passar bäst på smala barn och det stämmer i vårt fall.

Så tror jag med! Med grabbarna hade vi pampers, men de läcker om vi har dem på tösen. På henne funkar Libero bäst, de funkade dock inte på killarna...:laugh:

Här är det precis tvärtom :) Hur jag än trixar o fixar med Pamparna så läcker det alltid- överallt, vid ben, på magen och i ryggen + att det blir muschiga när det är blöta o huden är fuktigare med dom än Libero. Nu vrålbajsar ju min så blöja o bralla fladdrar men det verkar som Libero 3an funkar kanon, kna inte komma på att den läckt någon gång än! Men det har varit fram o tillbaks när han va som mest nykläkt satt Pamparna mkt bättre!

Huggies tyckte jag va värdelösa iaf nu när han är så liten. Har inte vågat/hunnit testa något annat "billigt" märke än :o :angel:

Senast ändrad:

Jag tycker Huggies är urbra, ska testa deras byxblöjor också :). Min dotter använde Huggies första månaderna, jag tyckte dom var mindre klumpiga än Librero och Pampers. Men på senaste tiden har vi använt dom två sistnämda mest ändå pga alla braiga rabatter :angel:.

Vi hade Libero i början, men det blev han så himla röd av. Nu har vi Huggies och de är bara super. Pampers funkade också bra, men den närmaste affären har inte vår storlek. :p Har köpt hem Coops mellanvariant, men de är för stora än, även om de ska passa om man kollar på vikten. :p

Vi kör på Libero, köpte ett paket Pampers en gång då vi hade rabattkupong men de läckte.

Jag tycker mig minnas att de fanns i 4-9kg storlek?! Försökte hitta dem på willys hemsida men där stod ingenting. Du kanske får fråga i butiken om det finns mindre storlekar.

Vi har ju tvillingtjejer så det var ett stort ekonomiskt plus att vi gillade Willysblöjorna så mycket och att de dessutom var så billiga.
Men blöjor är ju väldigt individuellt, det som passar den ena behöver inte passa den andra.

Öh, jag vet inte ens vad vi använder för märke just nu, köper olika (Pampers, Librero, Huggies) och alla funkar bra :o. En gång köpte vi föresten hem Coops blöjor, men dom hade ju knappt någon resår = sämre passform.

Vilka byxblöjor är bäst? Lång och smal 1.5-åring.. Tänkte prova sådana då det är rena kriget här hemma vi varje blöjbyte :D.

Jag har en lång och smal 3åring.. De enda byxblöjorna som satt kvar när han pinkat en gång var Willys, det är bred resår och en bra passform för smalisar;).

Min 3åring väger 13kg och är runt metern lång..

För oss var det tvärtom, Libero funkade bäst. Till första barnet.
Till andra barnet, gällde det Willys.

Håller med andra här, beror på hur barnet är skapt vilket märke som passar.

*undrar om det finns ngn med all-fits-unge?*

Vi har bara använt Libero och har aldrig haft läkage, förutom någon gång då han druckit mycket och vi inte bytt blöjan i tid. Har fått några paket Pampers, men kan bara använda de vid några byten, sedan måste vi gå över till Libero igen annars blir han röd. Min son som nu är 21 mån är av den smala typen.

Vi använder Libero. Dom läcker lite då och då. Fast vi har provat andra märken som inte läcker, bla Hemköp, huggies. Men eftersom vi kör med byxblöja så kan man inte köpa Huggies, för dom har det inte. Och Hemköps byxblöjor är så himla små och jättetjocka. Pampers hade hon från början, men fick exsem och svamp av dessa...så dessa faller naturligt bort. Så vi får fortsätta med Libero, trots läkage emellanåt. Libero är också den enda blöja som är mjuk och hon får inte skavsår i ljumskarna.

hur bra var de?? jag köpte ett paket bara för att ha hemma när vi kommer hem från BB, (är ju några veckor kvar men...:D)

Vi testade huggies ett tag. Men det verkade som dom kliade nåt så fruktansvärt för så fort vi tog av blöjan började sonen klia sönder skinkorna trots att vi tvättade rumpan och bytte tillräckligt ofta. Sen byxblöjorna hade några vassa kanter som man fick vara noga med att dom kom rätt annars fick han sår i sidorna av dom. Annars tyckte jag huggies funkade bra, dom läckte inte och satt fint!

det är nog så att libero inte passar ditt barns former. för jag har aldrig haft problem med libero. inte med pampers heller för den delen=)

Men alla blöjor kan ju inte passa alla barn, så man får prova sig fram helt enkelt.

ingen har nämnt något om bambo.

På min smala tjej funkar dom jättebra. men dom e lite breda i grenen så de blir lite knöligt. därför kör vi med pampers, då de sitter bäst för tillfället.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad använder ni för blöjor ? För/nackdelar med dessa ? Har kommit på att, lite dåligt tillpassade blöjor är det bästa. På BB tex: där...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 631
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar