Aldrig mer Libero!

MsSleepalot

Trådstartare
Vi köpte ett paket Libero blöjor förut och dom läckte nästan hela tiden. Gjorde slut på det paketet och köpte våra kära Pampers istället.

Men sist vi var till BVC glömde vi ju helt av Simons väska hemma för vi var och handlade innan, så vi fick lov att ta en Libero blöja därifrån. Kommer hem och ska byta blöja på en gång. Simon bajsat och blöjan läckt på TVÅ ställen med bajs och ett annat med kiss... Och då kom vi precis hem från BVC???

Är det bara jag som stött på värdelösa Libero blöjor?

Helt otroligt att bäst i test blöjor vart så extremt dåliga! Nä tacka vet jag Pampers!

Senast ändrad:
Sv: Aldrig mer Libero!

Nej, det är inte bara du. Efter att Libero läckt hur många gånger som helst bytte vi till Pampers. Och detta är ändå länge sedan.

Vi använder för tillfället helst just Libero, tycker att de är super. Jag har dock växlat mellan Pampers och Libero beroende på barnets ålder. Först Libero till den nyfödda (de är mjukare och mindre upplevde jag), sen pampers i några månader och sedan Libero igen. Tycker framför allt pampers (har senast kört Active fit up-and-go) blir väldigt svampiga när de suger upp kisset samt att de stinker konstigt när de är blöta.

Jag tror du har använt fel storlek eller så är helt enkelt ditt barn byggt på ett för Libero opassande sätt. Har hört att de passar bäst på smala barn och det stämmer i vårt fall.

olika blöjor passar på olika barn, våran dotter kunde inte ha Pampers, Libero var bäst :) När hon hade byxblöjor var både Libero och Pambers skräp då funkade tex Icas, Coops och Willys bättre.

Vi tyckte Willys blöjor var allra bäst (och desutom billiga!!!!), nummer två Libero och Pampers allra sämst.

Jag tror det beror lite på hur barnen är skapta.;) Olika barn behöver olika passform. Här är det Libero som gäller och det funkar jättebra. Pampers ger skavsår.

Hos oss är det bara Libero som funkat och på båda pojkarna som är byggda på olika sätt. Första killen fick dessutom allergiska reaktioner på pampers så jag har krigat med astma och allergiförbundet om deras rekomendationer.

Nej vi gillar Libero!

Saga får skavsår av pampers oavsett strlk.
Libero passar bäst, igår läckte det igenom för första gången, men det var vårt fel.
Vi var ute hela dagen och tänkte oss inte riktigt för, vi borde ha bytt blöja en gång däremellan.
Så med tanke på hur länge hon hade den blöjan så var den läckan ingenting.

Vi har använt Libero när grabben var riktigt liten. Men sista två åren har vi använt Willys. Jag köpte faktiskt ett paket Libero, men dom läckte igenom bara..

Nu har vi Lidls och sen har jag köpt Willys igen, dom är bara så bra!!

Vi använde först Libero länge, sen pampers, sen Huggies länge och nu är vi Libero igen. Barnen är ju olika skapta och ändrar sig med månaderna som går också!

För oss är det tvärtom. Jag är förvånad att blöjorna (Libero) håller hela natten... De kan verkligen väga ton på morgonen. Ändå läcker det aldrig.

Vi hade problem med läckage när jag hade för små blöjor på honom. Jag körde med storlek 2 och det började läcka. Direkt jag gick upp en storlek så hände det aldrig igen.

kl

Har också libero har provat andra men de bara läcker eller sitter konstigt. Enda gången libero har läkt är när han va 2 månader för då had ehan växt mer och storlek 2 på libero va för små då hade de läkt igenom på natten. Annars är de perfekta, ja kan ge han mat vid 21,00 på kvällen, och byta blöjja först vid 6-7 på morgonen när han blir hungrig igen. Ne jag älskar libero, den bästa blöjjan. :) Iallafall för mitt barn.

Ingen rumpa är den andre lik, här är det bara libero som gäller men huggies funkar bra som dagblöja efter stora morgonlasset bajs ;)

Pampers är det mest värdelösa vi testat. Läcker och ger stora fula röda märken.

kl

Det verkar vara en hel djungel, det där med blöjor. Vet inte alls vad jag ska köpa hem för några till bebisens ankomst.

Vi kör med Libero och har gjort länge. Har testat allt möjligt...pampers, huggies, icas, willys, tygblöjor mfl. Tycker att liberos blöjor är suveräna för vår son. Fast när han var lite skiftade nästan från vecka till vecka vilken blöja som satt bäst.

kl

Det verkar vara en hel djungel, det där med blöjor. Vet inte alls vad jag ska köpa hem för några till bebisens ankomst.
Senast jag hade bäbis fick man med sig en babybag från BB med lite prov på olika sorter. Då kan man prova sig fram vad som passar.

Jag själv har hela tiden ratat Pampers av flera skäl. Dels väljer jag hellre ett svensktillverkat alternativ och dels tycker jag att det är komplett vansinnigt att ha lotion i blöjor - VARFÖR liksom?? Att de sedan inte alls har suttit bra på våra barn gjorde dem bara lättare att välja bort. (att jag dessutom tycker deras reklamfilmer är bedrövliga gör mig än mer övertygad - VARFÖR svart mascara på ett blöjbarn??)
Vi hade Icas egna blöjor på nätterna (tyg på dagtid) när vårt första barn var litet (7 år sedan). De satt väl ganska bra, men läckte ofta. Sen började jag kolla priser och insåg att Libero kostade lika mkt/styck så jag bytte och insåg att de funkade mycket bättre. Har varit Libero trogen sen dess.

Inga :) Hämta ut gratis babybox på Barnens hus (då får du Pampers ett paket) sen får man Liberos box på BB och då får du ett paket av deras blöjor. Da, da så klarar du lätt ett par dagar hemma och så får du utgå från det när du handlar sen.

Vi använde Huggies i början. Dom känns sköna och har bra pris.
Nu använder vi bara Libero Up and go. Tror inte jag testat Pampers, har för mej att jag inte hittat rätt storlek. Mina killar är stora tjockisar.

Vi måste ha byxblöjor då våra kommit på att man kan öppna blöjan annars :p
Har testat Coops, Willys och ICAs och alla läcker.
Kan det vara så att det varierar beroende på om det är kille eller tjej? Att killar pinkar mer på sidorna?

Sen kom jag på en sak. Var det inte blöjor efter kille eller tjej förr?
Inte är det så nu? Haha, kom på det en dag när sambon sa att vi köpt tjejblöjor för att det var en tjej på utsidan.. kommer inte ihåg eller så finns det fortfarande fast jag inte märkt det..:D

Liknande trådar

Övr. Barn Vad använder ni för blöjor ? För/nackdelar med dessa ? Har kommit på att, lite dåligt tillpassade blöjor är det bästa. På BB tex: där...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 631
Senast: Pallas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar